fbpx
5 Τάσεις παιχνιδιού που αλλάζουν τα πάντα στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2022

Οι καταναλωτικές συνήθειες των πελατών  άλλαξαν δραστικά το 2020 και το 2021.

   Η χρονιά που διανύουμε ενέπνευσε και έφερε μεγάλες αλλαγές στην παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην πανδημία που έπληξε την υφήλιο το 2020. Ο Covid προκάλεσε τεράστιες αλλαγές καθώς πλέον σε τομείς όπως της βελτιωμένης αυτοματοποίησης, της τεχνητής νοημοσύνης και της εικονικής πραγματικότητας άλλαξε ότι θεωρούνταν μέχρι τώρα ‘’κανονικός τρόπος΄΄ που λειτουργούσαν τα πράγματα σε έναν νέο. Οι νέες αυτές αλλαγές επηρέασαν και ανάγκασαν πολλές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να στραφούν σε ένα νέο τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας προκειμένου να συμβαδίσουν με τις απαιτήσεις της νέας αυτής εποχής.

   Ένα γρήγορο παράδειγμα είναι το συμβάν με την Amazon. Η Amazon που αποτελεί τον μεγαλύτερο πωλητή λιανικής στον κόσμο, δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί σε αυθημερόν παράδοση σε πελάτες της Prime όπως είχε υποσχεθεί. Για τη διόρθωση και την επίλυση αυτού του προβλήματος αλλά και την αποφυγή του να επαναληφθεί καθώς θα αποτελούσε μειονέκτημα για την φήμη της, η Amazon παρουσίασε το “Amazon Scout”. Το Amazon Scout είναι ένα πλήρες ηλεκτρονικό αυτόνομο σύστημα παράδοσης το οποίο δίνει τη δυνατότητα ένα ρομπότ να παραδίδει απευθείας την παραγγελία στους πελάτες. Με ένα δυνατό χαρτί όπως αυτό στις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, στρεφόμαστε αυτόματα σε μια προηγμένη μέθοδο παράδοσης από την οποία προκύπτει μια αλυσίδα νέων τάσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

   Η διαρκής επίδραση της πανδημίας θέτει τη βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ να φτάνει το ποσό του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων  έως το 2022 και παρακάτω θα δούμε πέντε τάσεις που θα συμβάλουν σε αυτό.

1.Ψώνια μέσω ηχητικής αναζήτησης

   Το να βρίσκεσαι σπίτι, στο γραφείο ή οπουδήποτε και να μπορείς μόνο με τη φωνή σου να μιλάς στις εφαρμογές του κινητού σου, που έχουν την δυνατότητα καταγραφής ήχου, και εκείνες αυτόματα να σου βρίσκουν τα αποτελέσματα όσων αναζήτησες σίγουρα είναι μια ευκολία που δεν πίστευες ότι μπορεί να έχεις. Δεν είναι άλλωστε περίεργο που η Siri της Apple, η Alexa της Amazon και ο Google Assistant το χρησιμοποιούν ήδη.

2. Ζήτηση για εξατομικευμένα προϊόντα

   Είναι σίγουρα αδύνατον, όπως μπορούμε να κατανοήσουμε, να εξυπηρετηθεί και να ικανοποιηθεί  ένας πελάτης στο έπακρον και σίγουρα το να του προσφέρονται κάποιες εναλλακτικές επιλογές από κάτι που τον αφορά δεν λύνει το πρόβλημα. Ωστόσο με την προσωποποίηση των προϊόντων  γίνεται στον πελάτη αισθητή η διαφορά και ικανοποιείται με την αποκλειστικότητα αυτή. Ως αποτέλεσμα αυτού ήδη το 22% των καταναλωτών μοιράζεται τα προσωπικά του δεδομένα ώστε να διευκολύνουν στην εύρεση των υπηρεσιών που επιθυμούν.

Για παράδειγμα, η Nike στο λανσάρισμα της νέας συλλογής των παπουτσιών Lunarglide δίνει στους πελάτες την δυνατότητα να δημιουργούν μόνοι τους το σχέδιο που θέλουν και να διαλέγουν χρώμα επίσης. Την ίδια επίσης δυνατότητα παρέχει και η Enfamil, ένα αμερικάνικο brand, που πραγματεύεται προϊόντα σχετικά με εγκύους και μωρά. Η εταιρία αυτή ζητάει από τις γυναίκες που κυοφορούν τις πιθανές ημερομηνίες του τοκετού, ώστε να μπορέσουν να τις εξυπηρετήσουν καλύτερα με βάση τα αιτήματα τους ώστε να είναι περισσότερο αποτελεσματική.

Όλο και περισσότερες εταιρίες υιοθετούν αυτή την πρακτική και το 2022 όλο και πιο πολλές επιχειρήσεις πρόκειται να υιοθετήσουν αυτό το σύστημα προκειμένου να κάνουν πιο εύκολο στους πελάτες τους το να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές για τα ψώνια τους και να δημιουργήσουν μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρείας και καταναλωτή.

3. Διαχείριση εξυπηρέτησης πελατών μέσω chatbots

Από μικρομεσαίες επιχειρήσεις έως μεγάλες πολυεθνικές η εξυπηρέτηση πελατών παίζει τεράστιο ρόλο σε μια επιχείρηση. Ένα κομμάτι της εξυπηρέτησης του κάθε πελάτη είναι η διαχείριση των παραπόνων ή των αποριών του άλλα και η επίλυση των προβλημάτων που τυχόν αντιμετωπίζει και μερικές επιχειρήσεις έχουν την οικονομική δυνατότητα να προσλαμβάνουν πολλούς υπαλλήλους που το κάνουν αυτό. Στο μεταξύ όμως με την πάροδο των χρόνων η αναβάθμιση των chatbots απλουστεύει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που λειτουργεί πλέον η εξυπηρέτηση πελατών, οπότε με το να στραφούν οι επιχειρήσεις στα chatbots είναι η καλύτερη κίνηση μιας και πλέον  μπορούν και εκτελούν πολλά διαφορετικά έργα.

 Ο κάθε πελάτης θέλει τις διευκολύνσεις του και με τα chatbots τις έχει, καθώς συλλέγουν και επανεμφανίζουν ό,τι αναζήτηση έχει γίνει. Σε περίπτωση που κάτι έχει ξεχαστεί απαντούν άμεσα, πολλές φορές και αμέσως,  σε ερωτήσεις που γίνονται πολύ συχνά. Σου προτείνουν ,με βάση τις αναζητήσεις σου και τι αγορές που έχεις κάνει, προϊόντα ενώ ταυτόχρονα σε ενημερώνουν για τις εκπτώσεις και τις ειδικές τιμές ορισμένων προϊόντων που πιθανόν να σε ενδιαφέρουν. Όλες αυτές οι παροχές δημιουργούν αυτόματα ένα καλύτερο και πιο εξυπηρετικό επικοινωνιακό περιβάλλον καθώς με αυτό τον τρόπο σε σύντομο χρονικό διάστημα πολλοί πελάτες εξυπηρετούνται (ίσως και ταυτόχρονα) ο καθένας σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες.

  4.    Virtual reality  και ψώνια

Η επίσκεψη σε ένα online μαγαζί και η αγορά προϊόντων με ευκολία σίγουρα κάνει τον καθένα να αισθάνεται ευχάριστα καθώς έχει κερδίσει αυτόματα χρόνο και δεν έχει κουραστεί, κάτι που αναπόφευκτα  θα συνέβαινε αν πήγαινε σε ένα φυσικό κατάστημα. Η αλήθεια όμως είναι πως υπάρχει τεράστια διαφορά στο τι βλέπεις όταν κάνεις μια παραγγελία και στο τι παραλαμβάνεις όταν η παραγγελία έρχεται στην πόρτα σου.

Με την δυνατότητα της επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας (augmented virtual reality) καλύπτεται αυτή η διαφορά και μπορείς να δεις ακριβώς τι μορφή έχει το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρεσαι και πως αυτό μπορεί να ταιριάξει στην καθημερινότητά σου. Αυτή η δυνατότητα δίνει στους πελάτες την αυτοπεποίθηση του ότι έκαναν μια πραγματικά καλή και έξυπνη αγορά και πράγματι το 71% των πελατών υποστηρίζει ότι με την εικονική πραγματικότητα (VR) τους είναι πολύ πιο εύκολο και θα κάνουν περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές από brand που την χρησιμοποιούν ως εργαλείο.

Βασιζόμενοι σε αυτά υπάρχει η εκτίμηση, ότι το 2022 περισσότερα από 120.000 μαγαζιά πρόκειται να χρησιμοποιήσουν virtual reality προκειμένου να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία στις εμπορικές συναλλαγές των πελατών τους.

   5.  Πωλήσεις μέσω καναλιών

Η συγκέντρωση των επιχειρηματιών σε ένα μόνο κανάλι για την πώληση των προϊόντων τους και αξιοποιώντας στο έπακρο τους πελάτες τους, δείχνει ότι σίγουρα αυτή η τακτική αποφέρει αποτελέσματα και κέρδη και βοηθάει και στην  απόκτηση πελατών.

Τα στατιστικά στοιχεία από το Sprout Social δείχνουν ότι περίπου το 84,9% των πελατών δεν θα αγοράσουν ένα προϊόν μέχρι να το έχουν δει πολλές φορές και ο Παγκόσμιος Δείκτης Ιστού δείχνει επίσης ότι το 37% των χρηστών χρησιμοποιεί κανάλια κοινωνικών μέσων για την έρευνα προϊόντων και εμπορικών σημάτων Ενώ  η επέκταση της προσέγγισής σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και σημαντικούς διαδικτυακούς ιστότοπους λιανικής πώλησης όπως το Amazon, το eBay και το Etsy βάζουν τις επιχειρήσεις  απευθείας μπροστά στους πιθανούς πελάτες.

   Με αυτό τον τρόπο διαφήμισης μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon έχουν πετύχει το 52% των μονάδων που πωλούνται στον ιστότοπο της να προέρχονται από ενδιάμεσους. Επομένως, για να μεγιστοποιήσετε αυτήν την ευκαιρία για την επιχείρησή σας, ξεκινήστε να εισέρχεστε  σε νέες αγορές και κανάλια για να προσελκύσετε ένα ευρύτερο κοινό.