fbpx
Αξίζει να χρησιμοποιήσω κάποιον influencer ώστε να προωθήσω τα προϊόντα μου;

Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή που τα social media έχουν κυρίαρχο ρόλο. Την σκυτάλη μετά το Facebook έχει πάρει το instagram και πολύ σύντομα θα κυριαρχήσει και το Τik Tok, όσο και αν ορισμένοι το θεωρούν αδύνατο.

Το μυστικό της επιτυχίας ενός κοινωνικού δικτύου είναι οι χρήστες του να αναρωτιούνται πώς ζούσαν χωρίς αυτό προηγουμένως. Πάρτε παράδειγμα το Facebook και στη συνέχεια Instagram και Youtube. Το ίδιο θα συμβεί και με το TikTok, καθότι είναι τρομερά εύκολο στην χρήση και εθιστικό. Το μυστικό είναι ότι εδώ έχουμε και το video, που δημιουργείται και διαμοιράζεται με μεγάλη ταχύτητα.

Μία επιχείρηση, λοιπόν, έχει άπειρες επιλογές ψηφιακής διαφήμισης. Πόσες όμως από αυτές μπορεί να χρησιμοποιήσει προς όφελος της; Στο σημείο αυτό, θέλω να τονίσω μία ακόμα παράμετρο: τους influencers.

Influencer, σε ελεύθερη ελληνική μετάφραση, σημαίνει ο άνθρωπος που επηρεάζει κόσμο. Που μετράει η γνώμη του και που πολλές φορές η γνώμη του αυτή μπορεί να κατευθύνει μια ομάδα ανθρώπων προς μία κατεύθυνση (πχ πώληση).

Αρκετοί επιχειρηματίες με ρωτούν: αξίζει να χρησιμοποιήσω κάποιον influencer ώστε να προωθήσω τα προϊόντα μου; Η απάντηση μου είναι, εξαρτάται από το τι θέλεις να πετύχεις. Αν η φιλοσοφία και οι αξίες της μάρκας σου ταιριάζουν με όσα πρεσβεύει ο κάθε δημοφιλής influencer που τυχαίνει να είναι αυτήν την περίοδο στην επικαιρότητα, τότε οκ!

Πολύ απλά. Influencers ήταν ανέκαθεν οι αθλητές, οι τραγουδιστές και οι ηθοποιοί, πετυχημένα μοντέλα και δημοσιογράφοι. Αυτό συνέβαινε γιατί τα επαγγέλματα αυτά έχουν κοινό και έκθεση. Είχαν αποδεδειγμένες επιτυχίες και το δυναμικό κοινό τους ακολουθούσε δικαιωματικά.

Φτάνοντας στο σήμερα, παρατηρείται έντονα το φαινόμενο ότι influencer είναι κυριολεκτικά όποιος έχει άποψη και τυγχάνει να έχει πολλά likes ή followers. Μερικές φορές αρκούν μόνο τα πολλά likes ή οι followers. Τα πράγματα όμως είναι τόσο απλά; Φυσικά και όχι.

Πριν επιλέξεις έναν influencer, θεωρώ ότι θα κάνεις και λίγο τον detective. Πέρα από την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του και τα analytics που θα πρέπει να τσεκάρεις. Όσον αφορά στα social media, να δεις αν το περιεχόμενο και οι απόψεις του είναι σχετικές με το δικό σου κοινό, εάν έχει συνέπεια και, το πιο σημαντικό, αλληλεπίδραση από τους followers του και σε τι βαθμό, σε τι δημοσιεύσεις και με τι τρόπο.

Σε βαθύτερο επίπεδο, κοιτάμε τι και ποιοι είναι αυτοί που σχολιάζουν (δες fake profiles) και πώς η αλληλεπίδραση μετατρέπεται σε μετατροπή! Δηλαδή σε πώληση/κράτηση/ραντεβού κ.ο.κ. Έχει μεγάλη διαφορά να θαυμάζουμε το φόρεμα σε ένα μοντέλο και αρκετά μεγάλη απόσταση η απόφαση να ψωνίσουμε τελικά από το συγκεκριμένο μαγαζί.