fbpx
Αναζητάτε προσωπικό; Ξεκινήστε να τους φέρεστε ωσάν να ήταν πελάτες!

Αρκετά από αυτά, στην εποχή της ‘’Μεγάλης Παραίτησης’’ (The Great Resignation), δεν θα βρουν αρκετό ή τουλάχιστον δεν θα βρουν το κατάλληλο εργατικό δυναμικό, με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία και την επιβίωση – ευημερία τους.

Το λάθος που κάνουν οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις, πέρα από το γεγονός ότι «ζητούν πολλά και προσφέρουν λίγα» (όσοι έχουν δουλέψει σεζόν καταλαβαίνουν τι εννοώ), είναι ότι τους αντιμετωπίζουν ως παιδιά ενός κατώτερου θεού, όταν θα έπρεπε να τους φερθούν όπως ακριβώς φέρονται και στους πελάτες τους (εξάλλου, το προσωπικό σας είναι οι εσωτερικοί σας πελάτες).

Αυτό λοιπόν που θα πρέπει να κάνουν άμεσα είναι να φέρονται στο προσωπικό ωσάν να ήταν πελάτες, δημιουργώντας έτσι ένα περιβάλλον όπου κάποιος θα ήθελε να εργαστεί. Γιατί όπως λένε: «για να είσαι το καλύτερο μέρος για να ψωνίσει κάποιος, θα πρέπει πρώτα να είσαι το καλύτερο μέρος για να εργαστεί κάποιος». Ας δούμε πώς θα μπορούσε αυτό να επιτευχθεί:

Δώστε στο προσωπικό σας φωνή

Όπως θα κάνατε με τους πελάτες σας, αν ήταν σε ‘’έλλειψη’’, έτσι θα πρέπει να κάνετε και με το προσωπικό σας. Ακούστε τους. Δείτε τι τους ενοχλεί, τι είναι σημαντικό γι’ αυτούς. Ετοιμαστείτε να ακούσετε και πράγματα που δεν σας αρέσουν. Ρωτήστε τους τη γνώμη τους για νέα προϊόντα/υπηρεσίες ή για το πώς θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα ακόμα πιο ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον.

Κάντε το εύκολο να εργαστούν για εσάς

Δεν μπορείτε να έχετε την απαίτηση να αποδώσουν, αν δεν τους παρέχετε τους πόρους για να το πετύχουν. Να έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες και να είστε ειλικρινείς. Δώστε τους ό,τι χρειάζεται για να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Το προσωπικό αποχωρεί γιατί είναι στρεσαρισμένο, καταπονημένο, εξαντλημένο. Η λογική του “do more with less” πλέον έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Γίνετε καλοί οικοδεσπότες

Όπως αλληλοεπιδράτε με τους πελάτες, έτσι αλληλοεπιδράστε και με τους ανθρώπους σας. Χαιρετίστε τους, χαμογελάστε, διατηρήστε οπτική επαφή, μάθετε και χρησιμοποιήστε τα ονόματά τους, ρωτήστε τους πώς ήταν η μέρα τους. Ενημερώστε τους για το πώς η απόδοσή τους συμβάλλει στη λειτουργία της επιχείρησης, ευχαριστήστε τους.

Προβλέψτε τις ανάγκες τους

Οι ανάγκες του προσωπικού, όπως και των πελατών σας, αλλάζουν. Προσφέρετε ευέλικτα ωράρια, μητρικές ή πατρικές άδειες ή εξ αποστάσεως εργασία. Βέβαια, δεν έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες (άλλες ανάγκες έχουν οι millennials και άλλες οι Gen Z) κάτι που σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να προσαρμόσετε τα πακέτα παροχών (π.χ. πληρωμένες μέρες αδείας, εκπαίδευση, μονοπάτια καριέρας).

Πηγή: epixeiro.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.