Connect with us

Social Media

Απάτες στο TikTok: Πώς οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πείθουν τα θύματα να τους καλέσουν.

Published

on

Στο TikTok, κερδίζει δημοτικότητα μια φάρσα όπου άνθρωποι καλούν τους φίλους τους χρησιμοποιώντας μια αυτοματοποιημένη φωνή τηλεφωνητή για να τους πουν ότι ένα μεγάλο χρηματικό ποσό πρόκειται να χρεωθεί στον λογαριασμό τους. Οι ειδικοί της Kaspersky προειδοποιούν ότι αυτή η τάση είναι μία πραγματική μέθοδος απάτης, που ονομάζεται vishing, και χρησιμοποιείται ενεργά από εγκληματίες στον κυβερνοχώρο. Οι ερευνητές της Kaspersky εντόπισαν αύξηση στον αριθμό των vishing email τον Ιούνιο (σχεδόν 100.000 συνολικά) και συνέλεξαν περίπου 350.000 vishing email μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2022. Εξήγησαν επίσης πώς λειτουργεί το vishing και πώς να αποφύγετε να πέσετε σε αυτήν την παγίδα των εγκληματιών του κυβερνοχώρου.

Το Vishing (συντομογραφία του φωνητικού phishing) είναι η δόλια πρακτική όπου άτομα πείθονται να καλούν εγκληματίες στον κυβερνοχώρο και να αποκαλύπτουν προσωπικές πληροφορίες και τραπεζικά στοιχεία τους μέσω τηλεφώνου. Όπως τα περισσότερα συστήματα phishing, ξεκινά με ένα ασυνήθιστο e-mail από ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα ή ένα σύστημα πληρωμών. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια επιστολή από μια ψεύτικη έκδοση του PayPal που ενημερώνει το θύμα ότι μόλις έλαβε ένα αίτημα για ανάληψη μεγάλου ποσού χρημάτων από τον λογαριασμό του.

Αλλά εδώ είναι η διαφορά: Ενώ τα κανονικά μηνύματα phishing ζητούν από το θύμα να ακολουθήσει έναν σύνδεσμο για να ακυρώσει την παραγγελία, τα email vishing του ζητούν να καλέσει επειγόντως τον αριθμό υποστήριξης πελατών που παρέχεται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι ειδικοί της Kaspersky τονίζουν ότι αυτή η μέθοδος επιλέχθηκε σκόπιμα από εγκληματίες του κυβερνοχώρου, επειδή όταν οι άνθρωποι κοιτάζουν έναν ιστότοπο phishing, έχουν τον χρόνο να σκεφτούν τις ενέργειές τους ή να παρατηρήσουν σημάδια ότι η σελίδα δεν είναι νόμιμη. Αλλά όταν τα θύματα μιλούν στο τηλέφωνο, συνήθως αποσπώνται και δυσκολεύονται περισσότερο να εστιάσουν. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι επιτιθέμενοι κάνουν ό,τι μπορούν για να τους αποσυντονίσουν: βιάζοντάς τους, εκφοβίζοντάς τους και απαιτώντας να παράσχουν επειγόντως τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας για να ακυρώσουν την υποτιθέμενη δόλια συναλλαγή. Αφού αποκτήσουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του θύματος, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου χρησιμοποιούν τις πληροφορίες για να κλέψουν τα χρήματά τους, αφήνοντας το θύμα με ένα άδειο πορτοφόλι.

Οι ειδικοί της Kaspersky τονίζουν ότι τους τελευταίους τέσσερις μήνες (από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2022) έχουν εντοπίσει σχεδόν 350.000 emails vishing, που ζητούν από τα θύματα να καλέσουν και να ακυρώσουν μια συναλλαγή. Τον Ιούνιο, ο αριθμός τέτοιων email αυξήθηκε, φτάνοντας σχεδόν τις 100.000, οδηγώντας τους ερευνητές της Kaspersky να προβλέψουν ότι αυτή η τάση κερδίζει δυναμική και είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται.

Περιέργως, οι TikTokers επαναλαμβάνουν ενεργά μία από τις μεθόδους vishing, με τη μόνη διαφορά ότι δεν στέλνουν ένα δόλιο email εκ των προτέρων, ούτε κλέβουν τίποτα από τα θύματά τους – στόχος τους είναι ένα show, όχι χρήματα. Η κλήση πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνητή, του οποίου η φωνή παράγεται με διαδικτυακό μεταφραστή. Τις περισσότερες φορές, οι φαρσέρ παρουσιάζονται ως εκπρόσωπος από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ενός μεγάλου διαδικτυακού καταστήματος, ισχυριζόμενοι ότι μόλις έλαβαν μια παραγγελία από το θύμα για αρκετές χιλιάδες δολάρια και ζητώντας την επιβεβαίωσή τους. Ανεξάρτητα από το πώς απαντά το θύμα, το επόμενο πράγμα που λέει ο τηλεφωνητής είναι: “Ευχαριστώ, η παραγγελία σας επιβεβαιώθηκε”. Ο κόσμος πιστεύει ότι ο τηλεφωνητής τους άκουσε λάθος και ότι τα χρήματα θα αποσυρθούν αμέσως από τον λογαριασμό τους, γι’ αυτό πανικοβάλλονται, ουρλιάζουν και δεν συνειδητοποιούν ότι τους κοροϊδεύουν.

Όταν οι άνθρωποι πείθονται να αποκαλύψουν τα προσωπικά τους δεδομένα κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής κλήσης και όχι σε μια σελίδα phishing, συχνά δεν έχουν την ευκαιρία να θεωρήσουν ότι είναι στόχος φάρσας – και ο μεγάλος αριθμός βίντεο TikTok με αυτή τη φάρσα είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού.

Πηγή: techgear.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media

WhatsApp: Θα μπορείτε να στέλνετε αυτόματα πολυμέσα HD

Published

on

Το WhatsApp παρουσίασε μια λειτουργία τον Αύγουστο που σας επιτρέπει να στέλνετε φωτογραφίες σε υψηλότερη ποιότητα, στην πλήρη ανάλυση της εικόνας. Οι χρήστες έπρεπε να επιλέξουν την καλή ανάλυση χειροκίνητα και μεμονωμένα για κάθε εικόνα, κάτι που δυσκόλευε τη διαδικασία.

Μια εξερεύνηση της έκδοσης beta του WhatsApp για Android 2.24.7.17 αποκάλυψε ότι όλες οι εικόνες και τα βίντεο θα μπορούσαν να αποσταλούν αυτόματα σε HD με μια νέα εναλλαγή Ποιότητας μεταφόρτωσης πολυμέσων στο μενού Αποθήκευση και δεδομένα.

Όταν επιλέγετε την “Τυπική ποιότητα”, ο παραλήπτης θα μεταφέρει τα μέσα σε ένα συμπιεσμένο αρχείο για ταχύτερη παράδοση, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα χαμηλότερη. Η ποιότητα HD λέγεται ότι καταλαμβάνει έξι φορές περισσότερο χώρο αρχείων και προφανώς θα είναι πιο αργή στην αποστολή.

Η εναλλαγή στην οθόνη κοινής χρήσης πολυμέσων παραμένει, επιτρέποντάς σας να στέλνετε ορισμένα αρχεία σε διαφορετική ρύθμιση ποιότητας όταν χρειάζεται.

Η δυνατότητα έχει κυκλοφορήσει σε επιλεγμένο αριθμό δοκιμαστών beta και μόλις ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα θα είναι διαθέσιμη στη σταθερή έκδοση.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

Facebook: Χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προτείνει Reels

Published

on

Η τεχνητή νοημοσύνη κατακτά ολοένα και περισσότερους τομείς και πολλοί τεχνολογικοί κολοσσοί επενδύουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξή της.

Η Meta, τώρα, αποφάσισε να εισάγει τεχνητή νοημοσύνη στις συστάσεις βίντεο του Facebook. Ο Tom Alison, επικεφαλής του Facebook, είπε ότι ο νέος αλγόριθμος προτάσεων βίντεο, που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη, είναι ήδη σε λειτουργία στα Reels.

Το σχέδιο είναι να κυκλοφορήσει αυτός ο μηχανισμός συστάσεων με τεχνητή νοημοσύνη σε όλες τις ενότητες του Facebook με βίντεο, καλύπτοντας από την κύρια ροή του Facebook έως τις Ομάδες. Αυτό είναι μέρος ενός ευρύτερου «τεχνολογικού οδικού χάρτη» που πρόκειται να ξεδιπλωθεί έως το 2026, όπως αποκάλυψε ο Alison κατά τη διάρκεια ενός τεχνολογικού συνεδρίου στο Morgan Stanley στο Σαν Φρανσίσκο.

Αυτή η κίνηση της Meta είναι ένας τρόπος να αντιμετωπίσει το TikTok, την κινεζική εφαρμογή με τα βίντεο που έχει ένα πολύ ισχυρό μηχανισμό συστάσεων που φαίνεται να γνωρίζει τι θέλουν να δουν οι χρήστες. Η εκτόξευση της δημοτικότητάς του στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια έκανε τη Meta να το πάρει στα σοβαρά.

Όταν η Meta δοκίμασε το νέο μηχανισμό συστάσεων με τεχνητή νοημοσύνη με το Reels, ο χρόνος παρακολούθησης αυξήθηκε κατά περίπου 8 έως 10%, σύμφωνα με τον Alison.

Ακόμα, ο επικεφαλής του Facebook τόνισε ότι τα αποτελέσματα τους έδειξαν ότι αυτή η νέα αρχιτεκτονική μοντέλου μαθαίνει από τα δεδομένα πολύ πιο αποτελεσματικά από την προηγούμενη γενιά και ότι η εταιρεία βρίσκεται στον «σωστό δρόμο».

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

Το LinkedIn θέλει να προσθέσει παιχνίδια στην πλατφόρμα του

Published

on

Το LinkedIn, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη Microsoft έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες.

Έχει γίνει γνωστή κυρίως ως πλατφόρμα για άτομα που θέλουν να δικτυωθούν και να αποκτήσουν γνώσεις για επαγγελματικούς σκοπούς και για προσλήψεις. Τώρα, όμως, η εταιρεία θέλει να μπει σε έναν εντελώς νέο χώρο και να προσθέσει επιλογές gaming για τους χρήστες.

Σύμφωνα με το TechCrunch, το LinkedIn εργάζεται σε μια νέα εμπειρία παιχνιδιών. Οι τρεις πρώτες προσθήκες θα είναι τα παιχνίδια «Queens», «Inference» και «Crossclimb».

«Παίζουμε με την προσθήκη παιχνιδιών που βασίζονται σε παζλ στην εμπειρία του LinkedIn για να ξεκλειδώσουμε λίγο τη διασκέδαση, να εμβαθύνουμε τις σχέσεις και ελπίζουμε να δημιουργήσουμε την ευκαιρία για συνομιλίες», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας στην ιστοσελίδα. Ωστόσο, αρνήθηκε να πει εάν η Microsoft, στην οποία ανήκουν μεγαθήρια του gaming όπως Xbox, Activision Blizzard και ZeniMax, θα συμμετάσχει στο project gaming.

Με τα χρόνια, το LinkedIn δοκίμασε μια σειρά από διαφορετικές νέες δυνατότητες για να ενισχύσει τον τρόπο και το πόσο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του, με τη στρατηγική να περιγράφεται καλύτερα ως εξής: «πώς μπορούμε να πάρουμε τα πιο δημοφιλή εργαλεία που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι αυτήν τη στιγμή και να τα κάνουν σχετικά με το κοινό του LinkedIn και να επικεντρωθούν στον κόσμο της εργασίας;».

Αυτά κυμαίνονται από προσπάθειες για διαδικτυακή εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη, έως μια επιχείρηση δημοσίευσης και ειδήσεων, φέρνοντας περισσότερα εργαλεία βίντεο για δημιουργούς.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Trending