fbpx
Αυξημένο το ενδιαφέρον για τηλεκπαίδευση στην ΕΕ – Τα ποσοστά στην Ελλάδα.

Το να πραγματοποιήσει κάποιος διαδικτυακά μαθήματα είναι, σύμφωνα με την Eurostat, ένας βολικός τρόπος για να μάθει κάτι νέο ή να εμβαθύνει τις γνώσεις του σε έναν συγκεκριμένο τομέα, επεκτείνοντας τα επαγγελματικά του προσόντα ή απλώς για διασκέδαση. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι ενθαρρύνθηκαν να περιορίσουν τις κοινωνικές τους επαφές, με το e-learning να προσφέρει μια ασφαλή εναλλακτική.

Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Eurostat, μέσα στην περασμένη χρονιά, το 2021, το 27% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ ανέφεραν ότι πραγματοποίησαν μαθήματα μέσω διαδικτύου ή χρησιμοποίησαν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό, στους τελευταίους τρεις μήνες πριν την πραγματοποίηση της έρευνας, αύξηση 4 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με 23% το 2020.

Την ίδια χρονιά, μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ, η Ιρλανδία είχε το υψηλότερο ποσοστό (φτάνοντας στο 46%) ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά μαθήματα ή χρησιμοποιούσαν εκπαιδευτικό υλικό που ήταν διαθέσιμο στον παγκόσμιο ιστό. Η Φινλανδία και η Σουηδία κατέγραψαν μερίδιο 45%, με τη Ολλανδία να ακολουθεί, με ένα ποσοστό της τάξεως του 44%.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια από τις λέξεις που μπήκε περισσότερο στο λεξιλόγιο μας, πέρα από την τηλεργασία, ήταν και η τηλεκπαίδευση. Ολοένα και περισσότεροι επέλεγαν (ή απαιτούνταν να επιλέξουν) την πραγματοποίηση των μαθημάτων τους μέσω του διαδικτύου, χωρίς φυσική παρουσία σε κάποια αίθουσα.

Στην άλλη πλευρά της κατάταξης, η πραγματοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων ή η χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού δεν παρουσίαζε ευρεία υιοθέτηση στη Ρουμανία (10%), στη Βουλγαρία (12%) και στην Κροατία (18%). Όσον αφορά στην Ελλάδα, στην τηλεκπαίδευση αναλογεί, για το 2021, ποσοστό 26%, από 15% το 2020, 8% το 2019 και, μόλις, 6% το 2017 (δεν δίνονται στατιστικά για το 2018).

Σε σύγκριση με το 2019 και πριν από την πανδημία, το μερίδιο των ατόμων που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα ή χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό αυξήθηκε σε όλα τα κράτη μέλη, εκτός από τη Ρουμανία όπου μειώθηκε (-4 ποσοστιαίες μονάδες) στο 10%. Μεταξύ των πιο απότομων αυξήσεων βρέθηκε η Ολλανδία (+21 π.μ.), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο και τη Σλοβενία (και οι δύο +19 π.μ.) και η Ελλάδα (+18 π.μ.).

Στην ΕΕ, στους νέους ηλικίας 16 έως 24 ετών αναλογούν τα μεγαλύτερα μερίδια τηλεκπαίδευσης. Το 2021, το 39% των νέων ανέφερε ότι έκανε διαδικτυακό μάθημα και το 49% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό, σε σύγκριση με 23% και 27% αντίστοιχα μεταξύ των ενηλίκων ηλικίας 25 έως 34 ετών και 20% και 23% μεταξύ των ενηλίκων ηλικίας 35 έως 44 ετών. Η πτωτική τάση συνεχίζεται καθώς αυξάνεται η ηλικία, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο μεταξύ ατόμων ηλικίας 65 έως 74 ετών, όπου μόλις το 3% έκανε διαδικτυακό μάθημα και το 4% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό.

Πηγή: epixeiro.gr

Leave a Reply