fbpx
Balenciaga: Ένα σόου-φόρος τιμής στους Ουκρανούς πρόσφυγες.

Ο Ντέμνα καταφέρνει να κάνει πάντα τη διαφορά στον κόσμο της μόδας. Τα μέσα που ασχολούνται με τη μόδα έχουν πάψει να τον αναφέρουν –όπως όταν, το 2015, σε ηλικία 34 ετών ανέλαβε για λογαριασμό της εταιρείας Kering την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Balenciaga– απλώς ως «προκλητικό σχεδιαστή».

Σήμερα τον αποκαλούν «συνειδητοποιημένο σχεδιαστή» που καταφέρνει και προκαλεί με την προσέγγιση του, συμβαδίζοντας με τα διεθνή γεγονότα και θέματα που απασχολούν τον πλανήτη.

Η φετινή παρουσίαση της συλλογής του οίκου Balenciaga που διευθύνει ο Ντέμνα (δεν χρησιμοποιεί πια το επώνυμό του) έκανε κυριολεκτικά πάταγο, θυμίζοντας ότι ένας πόλεμος δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστο τον κόσμο της μόδας, όπως είπε ο ίδιος.

«Η μόδα δεν έχει τώρα σημασία. Το μήνυμα πρέπει να είναι η αγάπη και η ειρήνη…. Η μόδα πρέπει να πάρει ισχυρή θέση σε αυτή την κρίση» δήλωσε, δίνοντας τον τόνο σε ένα πλανήτη όπου χιλιάδες άνθρωποι εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, αναζητώντας μια πιο ασφαλή περιοχή για να ζήσουν.

Το αρχικό σχέδιο του Ντέμνα που σχεδίασε το σόου του πριν από έξι μήνες ήταν να παρουσιάσει την πασαρέλα σαν χιονισμένη πίστα, ένα σχόλιο για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της. Ήθελε να δείξει τι θα σημάνει το χιόνι στο μέλλον, όταν θα εκλείψει εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά λόγω της κρίσης στην οποία βρισκόμαστε η ιδέα του πήρε ένα εντελώς διαφορετικό νόημα.

Οι καλεσμένοι του οίκου Balenciaga πήραν την πρόσκλησή τους όχι σε πολυτελές χαρτί, αλλά σε σπασμένα κινητά τηλέφωνα iPhone που στη μεταλλική πίσω πλευρά τους είχαν χαραγμένα με λέιζερ τα στοιχεία για την μεγάλη εκδήλωση. Τα συνόδευε ένα σημείωμα ότι δεν είναι πλέον λειτουργικά, ότι είναι ένα άχρηστο τεχνούργημα του αιώνα μας που κατέληξε αδιάθετο, άχρηστο μετά από χρόνια χρήσης και, αργότερα, αδιαφορίας.

Τα μοντέλα προχωρώντας με σκυμμένο κεφάλι κουβαλούσαν τα «υπάρχοντά τους» σε σακούλες, ο υπαινιγμός του Ντέμνα είναι σαφέστατος, σε μια εβδομάδα που περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Ουκρανοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Και ενώ προχωρούσαν, ο ίδιος ο σχεδιαστής ο οποίος έζησε ως πρόσφυγας στην Ουκρανία και τη Μόσχα πριν εγκατασταθεί στο Ντίσελντορφ, απήγγειλε ένα ποίημα στα ουκρανικά.

Πηγή: lifo.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.