fbpx
Eπτά Digital Marketing Trends για το 2021!

Με το χάος του 2020 πίσω μας, είναι καιρός να κοιτάξουμε μπροστά και να ξέρουμε τι να περιμένουμε από τους επόμενους 12 μήνες.

Το 2020 ήταν απρόβλεπτο. Αλλά ορισμένες από τις τάσεις που προβλεπόταν πριν από την πανδημία βγήκαν στο φως, άλλες δεν εμφανίστηκαν καθόλου, με διάφορες αναγκαστικές προσαρμογές που αναδιαμορφώνουν στοιχεία του τοπίου μάρκετινγκ.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά πολύ, οι άνθρωποι πέρασαν πολύ περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η τηλεδιάσκεψη έγινε ο κανόνας. Αυτό οδήγησε σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο που οι μάρκες συνδέονται με τους καταναλωτές τους.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες βασικές τάσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη για το 2021:

0.1Live-streams and an increase in influencer content.
Με τη πανδημία οι εκδηλώσεις ακυρώθηκαν και οι καταναλωτές έμειναν κλεισμένοι στα σπίτια τους. Δεν μπορούσαν καν να κοινωνικοποιηθούν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Αυτό οδήγησε σε αύξηση των livestreaming, είτε πρόκειται για ζωντανή ροή από διασήμους, είτε ζωντανό βίντεο από την αγαπημένα τους πρόσωπα ή διαδικτυακά workshops.

Στο Facebook, οι ζωντανές προβολές αυξήθηκαν κατά 50% κατά τη διάρκεια των lockdowns, ενώ οι προβολές στο Instagram αυξήθηκαν κατά 70%. Η χρήση του TikTok αυξήθηκε το 2020 και υπάρχει μια καλή πιθανότητα να δούμε αυτή την ανοδική πορεία να συνεχίζει να παίζει το 2021.

0.2 Περισσότερες καμπάνιες καλής θέλησης από διάφορα brands.
Η έκθεση Hootsuite Social Trends του 2021 σημειώνει ότι:

“Οι πιο έξυπνες μάρκες θα καταλάβουν πού ταιριάζουν στη ζωή των πελατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα βρουν δημιουργικούς τρόπους προσαρμογής στη συζήτηση.”

Στον πυρήνα αυτού είναι η ανάγκη για διαφάνεια.

Είναι αδύνατο για τους καταναλωτές να συνδεθούν με επωνυμίες που θεωρούν «σκιερές» ή ανέντιμες. Γιατί θα ήθελαν να επενδύσουν σε κάτι που δεν μπορούν να εμπιστευτούν ή να μην πιστεύουν; Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η σύνδεση θα είναι καθοριστική για επωνυμίες που θέλουν να παραμείνουν αξιόπιστες πηγές το 2021.

0.3 UGC για καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Η εμπειρία των πελατών δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική.

Οι καταναλωτές λαχταρούν απολαυστικές εμπειρίες με εταιρείες που είναι εύκολες και αξέχαστες. Θέλουν αποδείξεις πριν αγοράσουν και θέλουν να τους καθησυχάσουν – τελικά, κανείς δεν θέλει να πάρει τη λανθασμένη απόφαση.

0.4 Έμφαση στη βιωσιμότητα.
Το 81% των καταναλωτών πιστεύει έντονα ότι οι εταιρείες πρέπει να βοηθήσουν στη βελτίωση του περιβάλλοντος.

Είναι ένας αριθμός που δεν προκαλεί έκπληξη. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε δει μια αλλαγή σε επιχειρήσεις που κινούνται προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, είτε μέσω των υλικών που χρησιμοποιούν, της συσκευασίας, των συστημάτων τους ή κάτι άλλο.

Το κυνήγι για έναν πιο πράσινο πλανήτη συνεχίζεται και οι καταναλωτές αναζητούν ενεργά μάρκες που έχουν ως στόχο και έχουν επίγνωση του περιβάλλοντος. Καθώς ο κόσμος παραμένει ένα εύθραυστο μέρος, θα είναι το κλειδί για τις επωνυμίες να επαναλάβουν τη βιωσιμότητά τους το 2021.

0.5 Η αποκλειστικότητα θα είναι το κλειδί.
Μια μελέτη της Accenture έδειξε ότι η πολιτιστική μετατόπιση προς την ένταξη επηρεάζει επίσης τη συμπεριφορά των αγορών, με το 41% των αγοραστών να απομακρύνονται από τους λιανοπωλητές που δεν αντανακλούν τις απόψεις τους για την ταυτότητα και την ποικιλομορφία – και το 29% είναι πρόθυμοι να αλλάξουν εντελώς την αγορά εάν δενδείχνουν αρκετή ποικιλία.

Οι επωνυμίες που φαίνεται να είναι μη αποκλειστικές ή που δεν φαίνεται να αποτελούν μέρος της συνομιλίας χωρίς αποκλεισμούς, πιθανότατα θα δουν επιπτώσεις το 2021. Από την άλλη πλευρά, οι μάρκες που δείχνουν ανοιχτά τη συμμετοχή τους σε αιτίες χωρίς αποκλεισμούς, θα αποκομίσουν τα οφέλη και να οδηγήσουν σε βαθύτερες συνδέσεις με τους αγοραστές τους.

0.6 Αύξηση της φωνητικής και οπτικής αναζήτησης.
Ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών πραγματοποιεί αναζήτηση μέσω φωνητικών εργαλείων όπως η Alexa. Ίσως αυτό οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι έχουν κολλήσει στο σπίτι, με περιορισμένες ευκαιρίες για συνομιλία, ή ίσως απλώς και μόνο επειδή αυτός ο τύπος τεχνολογίας είναι πιο εύκολα διαθέσιμος .

Αλλά δεν θα είναι μόνο η φωνητική αναζήτηση που θα επικρατήσει το 2021 – μπορούμε επίσης να περιμένουμε να ανέβουν στην κορυφή οι άλλες μέθοδοι δημιουργικής αναζήτησης, όπως η οπτική αναζήτηση.

0.7 Θετικό περιεχόμενο.
Το 2020 είδαμε το κόσμο να βασίζονται σε εύχρηστο περιεχόμενο – πράγματα όπως podcast που μπορούν να καταναλωθούν εν κινήσει ή ενημερωτικά δελτία που προσγειώνονται απευθείας στα εισερχόμενα των συνδρομητών.

Μελέτες δείχνουν ότι το 55% των Αμερικανών ακούνε τώρα podcasts, ενώ οι αναφορές στο ενημερωτικό δελτίο αυξήθηκαν κατά 14% κατά τη διάρκεια του lockdown.