fbpx
H Eλίνα Ντιβανίδη είναι μια νέα επιχειρηματίας που έχει μάθει να μην τα παρατάει ποτέ!

Το WRM είχε την χαρά να γνωρίσει μια νέα αυτοδημιούργητη επιχειρηματία, την Ελίνα (@elina_rose_divanidi), ιδιοκτήτρια της εταιρείας ρούχων Daydreamers με έδρα την Καρδίτσα.

Η Ελίνα μας μίλησε για τη δημιουργία της εταιρείας της, την αγάπη της για τη μόδα, τη σχέση της με τα social media, για τις πηγές έμπνευσής της αλλά και για τις δυσκολίες που πέρασε το 2020, τις οποίες όχι μόνο ξεπέρασε αλλά κατάφερε να επανέλθει ακόμα πιο δυναμικά την πορεία της!

WRM: Θα θέλατε να μας πείτε πως ξεκίνησε η ιδέα της δημιουργίας της εταιρείας Daydreamers; Αν είχατε την ευκαιρία να γυρίσετε στο παρελθόν θα κάνατε κάτι διαφορετικό;

Ελίνα: Είναι κάτι που ήρθε πολύ φυσικά. Μεγάλωσα μέσα σε μαγαζιά, μιας και οι δύο μου γονείς διατηρούσαν επιχειρήσεις. Από μικρή μου άρεσε το εμπόριο και η επικοινωνία με το κόσμο που υπήρχε γύρω από αυτό.

Σπούδασα διακόσμηση και ασχολήθηκα ένα διάστημα με αυτό το αντικείμενο. Αναλάμβανα  την επιμέλεια των βιτρινών σε μαγαζιά με ρούχα και μετά από αυτό…όλα ήρθαν από μόνα τους.

Ξεκίνησα step by step, πρώτα με το μαγαζί, μετά με το site και τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχουμε δημιουργήσει το δικό μας brand.

Αγαπάω πολύ τη δουλειά μου και πραγματικά είναι ελάχιστες οι φορές που έχω πει «ποιος πάει αύριο για δουλειά;».

Νομίζω πως αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω δεν θα άλλαζα πράγματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι έκανα πάντα σωστές επιλογές αλλά ότι το οποιδήποτε λάθος το θεωρώ πολύ χρήσιμο. Αν μπορούσα όμως να μειώσω το άγχος που είχα, θα το μείωνα. Είμαι πολύ τυχερή γιατί εξ´ αρχής είχα δίπλα μου πολύ καλούς συνεργάτες τους οποίους διατηρώ μέχρι και σήμερα. Νιώθω ότι είμαστε όλοι μαζί σε αυτό. Πάντα αναφέρομαι λέγοντας «το brand μας, τα ρούχα μας».  Από το γραφίστα, τη βιοτεχνία που παράγουμε μέχρι και τη φωτογράφο μας, είναι team work.

WRM: Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει ποτέ και ποια η μεγαλύτερη ανταμοιβή στην επαγγελματική σας καριέρα;

Eλίνα: Το να είσαι επιχειρηματίας στην Ελλάδα είναι από μόνο του μια πρόκληση. Καθημερινά έρχεσαι αντιμέτωπος με μικρές και μεγάλες δυσκολίες. Αλλά με σιγουριά μπορώ να πω ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα έως τώρα.

Το Σεπτέμβριο, και ενώ ετοίμαζα ένα δεύτερο Daydreamers μαγαζί, πέρασε από τη Καρδίτσα (όπου είναι η βάση μας) αυτό το ακραίο καιρικά φαινόμενο που λεγόταν Ιανός. Ένα ποτάμι υπερχείλισε και τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά για τη πόλη. Ξύπνησα ένα πρωί και ένας χώρος  170τμ μαζί με το εμπόρευμα, είχαν πνιγεί στη λάσπη. Μέσα σε λίγες ώρες είχαν χαθεί τα πάντα.

Το να αρχίσω πάλι από το μηδέν, το να παραμείνω δυνατή, θετική αλλά και παραγωγική μέσα σε μια τέτοια κατάσταση ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση ever!  Μετά από μια αποχή κάποιον μηνών ξαναγυρίσαμε πιο δυνατοί από ποτέ.

Η ανταμοιβή μου είναι η αγάπη και η προτίμηση του κόσμου στους Daydreamers! Μου έχει τύχει να λάβω πολλά μηνύματα που να λένε «με ενέπνευσες να κάνω κάτι δικό μου». Αν έχω εμπνεύσει έστω και ένα άτομο να κάνει αυτό που αγαπά, για μένα σημαίνει πολλά. Επίσης, κάθε φορά που παίρνω θετικό feedback από πελάτισσες, η χαρά μου είναι διάχυτη και αυτό είναι η ανταμοιβή για μένα, η ηθική ικανοποίηση.

WRM: Περιγράψτε μας το στυλ ρούχων της εταιρείας σας με τρεις λέξεις. Ποιο είναι το αγαπημένο σας ρούχο αυτή τη στιγμή από την Daydreamers;

Eλίνα: Sunny, fresh, contemporary. Το αγαπημένο μου κομμάτι από τη τρέχουσα συλλογή  «Things behind the sun” είναι το Coastline pants. Βαμμένο από εμάς fade lilac cotton ύφασμα σε wide leg fit. Έχω ξεχειμωνιάσει μέσα σε αυτό!

WRM: Κατά τη διάρκεια του lockdown, διαπιστώσατε ότι επηρεάστηκε αρνητικά η δημιουργικότητά σας και εάν ναι/όχι, γιατί;

Eλίνα: Είναι πολύ λογικό και ανθρώπινο μέσα σε αυτές τις σκοτεινές περιόδους που διανύουμε να επηρεαστεί η δημιουργικότητα κάποιου. Εμένα, ως συνήθως, μου συνέβη το αντίθετο. Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος που είχα, βοήθησε τη δημιουργικότητα μου. Όμως, αυτό που επηρεάστηκε ήταν η έμπνευση.

Αντλώ πολύ έμπνευση από ανθρώπους και ταξίδια. Όταν αυτά περιορίστηκαν έπρεπε να ψάξω ή ακόμα και να δημιουργήσω ερεθίσματα.

WRM: Παρατηρούμε ότι μέσα από το blog σας διατηρείτε επικοινωνία με το κόσμο σχετικά με τη μόδα. Αυτό έχει βοηθήσει στο να εξελιχθεί η επιχείρηση σας;

Eλίνα: Το blog δημιουργήθηκε παράλληλα με το e-shop. Δεν μπορώ να πω ότι έπαιξε κάποιο καταλυτικό  ρόλο στην εξέλιξη της επιχείρησης αλλά ίσως στη ταυτότητα αυτού. Έγινε περισσότερο for fun. Πέρα από τη μόδα έχει μια ευρύτερη γκάμα θεματολογίας. Για παράδειγμα τον πρώτο καιρό υπήρχε η στήλη «artist of the week» όπου παρουσιάζαμε συνεντεύξεις από αγαπημένους μας illustrators, φωτογράφους και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

WRM: Τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον/α που θέλει να δημιουργήσει μια εταιρεία ρούχων;

Eλίνα: Go for it ! Πιστεύω πως υπάρχει πολύ χώρος στην ελληνική αγορά για φρέσκα πράγματα. Το να παραχθεί και να βγει κάτι  ακριβώς όπως το θέλεις δεν είναι εύκολη διαδικασία. Πολλά μπορούν να πάνε στραβά. Όποτε, η συμβουλή μου  προς νέους επιχειρηματίες είναι «γερά νεύρα».

Το να έχεις μια ταυτότητα, να βγάζεις την αλήθεια σου και να είσαι σταθερός στις αξίες σου για μένα αποτελούν μεγάλα εφόδια. Το «αν δεν δώσεις , δεν θα πάρεις» είναι απαράβατος κανόνας. Από εκεί και πέρα η σκληρή δουλειά και η αγάπη για αυτό που κάνεις, είναι αυτονόητα συστατικά επιτυχίας. Το ταξίδι του branding είναι και για μένα κάτι καινούργιο, είμαι στην αρχή  και έχω ακόμα πολλά να μάθω.

WRM: Έχετε ισχυρή παρουσία στο Instagram, ποιες είναι οι σκέψεις σας για το ρόλο των social media στην καριέρα σας;

Eλίνα: Hmm… το Instagram το βλέπω σαν ένα παράθυρο στον κόσμο αλλά ταυτόχρονα και σαν ένα τοίχος. Ένας ωραιοποιημένος κόσμος που δημιουργεί εξωστρέφεια αλλά και εσωστρέφεια παράλληλα. Φυσικά για τις επιχειρήσεις είναι ένα τεράστιο εργαλείο με αμέτρητες προοπτικές. Μπορεί να δει τη δουλειά σου κάποιος στην άλλη άκρη της γης και να σε επιλέξει μέσα από μια τεράστια και άκρως ανταγωνιστική αγορά.

Εμείς έχουμε μια, πιστά, καθημερινή παρουσία, ανεβάζοντας προϊόντα , επικοινωνώντας με τα κορίτσια μας, δίνοντας το στίγμα και την αισθητική μας, αλλά και παίρνοντας θέση σε διαφορά θέματα όταν χρειάζεται.

WRM: Έχετε κάποια σχέδια για το κοντινό μέλλον που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Eλίνα: Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται η καλοκαιρινή μας συλλογή <<Thinking of a place>>. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη στο Daydreamers αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα. Παράλληλα ετοιμάζω μια καινούργια exclusive σειρά (ανεξαρτήτως του brand) η οποία θα αποτελείται από πανιά- θησαυρούς δεκαετιών του 70 και του 80 ραμμένα το 2021. 

Επίσης, έχω αρχίσει να ξανασκέφτομαι το ενδεχόμενο για μια αντρική σειρά. Ήταν μια ιδέα που είχε ξεκινήσει να δουλεύεται πέρυσι αλλά έμεινε για λίγο στην άκρη. Είμαι πάντα ανοιχτή σε ό,τι φέρνει η ζωή.

Τα social media της Daydreamers:

Website: https://www.daydreamers.gr/

Instagram: https://www.instagram.com/daydreamers.gr/

Facebook: https://www.facebook.com/Daydreamers.Divanidi/

Ελίνα Ντιβανίδη: https://www.instagram.com/elina_rose_divanidi/