fbpx
Έξι κλασικά μοντέλα που επιστρέφουν με ηλεκτροκινητήρες

Η νοσταλγία πουλάει και αυτό επιβεβαιώνεται και στις περιπτώσεις έξι εμβληματικών μοντέλων προηγούμενων δεκαετιών, που βγαίνουν από τη ναφθαλίνη και επιστρέφουν με ρετρό σχεδιασμό και ηλεκτροκίνηση.

Oι εταιρείες αυτοκινήτου κατάφεραν και βρήκαν σε αρκετές περιπτώσεις φλέβες χρυσού επαναφέροντας στη ζωή κλασικά μοντέλα, που είχαν γράψει ιστορία, με διαδόχους που υιοθετούσαν τον vintage σχεδιασμό των προγόνων τους, αλλά εξοπλίζονταν με υπερσύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας.

Έτσι μπήκαν στη ζωή μας ο διάδοχος του θρυλικού Σκαραβαίου της VW με την ονομασία New Beetle και αναγεννήθηκαν το ΜΙΝΙ και το Fiat 500, γύρω από τα οποία χτίστηκε μία ολόκληρη οικογένεια με διάφορους τύπους αμαξωμάτων.

Η συγκεκριμένη τάση συνεχίζεται και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με αντίστοιχης λογικής μοντέλα με ρετρό χαρακτηριστικά, αλλά σύγχρονες και απολύτως φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα έχει προαγγελθεί ήδη η έλευση έξι τέτοιων μοντέλων, τα οποία παρουσιάζουμε συνοπτικά και φυσικά στην πορεία θα δούμε ακόμη περισσότερα.

Renault 5

Οι Γάλλοι παρουσίασαν ένα πρωτότυπο του μελλοντικού τους ηλεκτροκίνητου supermini, που προσανατολίζεται σχεδιαστικά προς το εμβληματικό R5 κατασκευής μεταξύ 1972 και 1996. Το διάδοχο μοντέλο θα κυκλοφορήσει το 2024 με ηλεκτροκινητήρες ισχύος έως 135 ίππων, περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομία και δελεαστική τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από τα 20.000 ευρώ.

Fiat Centoventi

Οι Ιταλοί το πλασάρουν ως μία μεταμοντέρνα εκδοχή του δημοφιλούς Fiat Panda. Αρχικά αιφνιδίασαν το 2019 με την πρωτότυπη μελέτη Centoventi, που υιοθετεί τις λιτές και απέριττες γραμμές του Panda πρώτης γενιάς από τη δεκαετία του 80, ενώ εκτιμάται ότι θα δούμε το μοντέλο παραγωγής να κυκλοφορεί στον δρόμο το 2022 και με αντίστοιχες επιδόσεις και τεχνολογικές προδιαγραφές, όπως το ηλεκτροκίνητο Fiat 500.

Microlino 2.0

To ελβετικό μίνι αντιγράφει χωρίς κανέναν δισταγμό τη θρυλική BMW Isetta του 1955. Η παραγωγή του έχει περάσει από σαράντα κύματα, ωστόσο η τελευταία έκδοση 2.0 αναμένεται να λανσαριστεί το 2022 ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη με αυτονομία έως 200 χιλιομέτρων, που επαρκεί απόλυτα για ένα λιλιπούτειο μοντέλο αποκλειστικά για την πόλη.

VW ID.Buzz

Δυναμική επιστροφή για το βανάκι VW Bus T1, που κατασκευαζόταν από το 1949 έως το 1967, συνιστά το λανσάρισμα ενός νέου ηλεκτροκίνητου οχήματος αντίστοιχης λογικής από τη γερμανική μάρκα. Μία πρώτη γεύση μας δίνει το πρωτότυπο ID.Buzz μήκους 4,94 μ. με δυνατότητα μεταφοράς έως οκτώ επιβατών και αυτονομία άνω των 500 χλμ. Το μοντέλο παραγωγής αναμένεται του χρόνου και προσβλέπει κυρίως στην αμερικανική αγορά, όπου η κατηγορία των «Microbus» είναι πολύ δημοφιλής.

Peugeot e-Legend Concept

H Peugeot μας προϊδέασε ήδη το 2018 για την ανάσταση του 504 Coupe του 1969 φωτογραφίζοντας δίπλα στο κλασικό μοντέλο της το πειραμτικό e-Legend Concept με ηλεκτροκινητήρα 462 ίππων και 4,65 μ. μήκος. Το αυτοκίνητο παραγωγής αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023 και θα προσφέρει αυτονομίες μεταξύ 400 και 650 χιλιομέτρων, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους.

Hummer EV

Εντάξει, τα Hummer δεν αποτελούν την επιτομή των κλασικών αυτοκινήτων, καθώς η παραγωγή τους ολοκληρώθηκε σχετικά πρόσφατα το 2010. Ωστόσο αποτελεί σίγουρα είδηση ότι το άκρως ενεργοβόρο SUV της General Motors «πρασινίζει» και πρόκειται να κυκλοφορήσει από του χρόνου με νέο σχεδιασμό που θα φέρει χαρακτηριστικά στοιχεία των παλαιότερων μοντέλων Η2 και Η3 και θα εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος περίπου 1.000 ίππων, ενώ θα εντυπωσιάζει με αυτονομίες άνω των 560 χιλιομέτρων.

Πηγή: lifo.gr