fbpx
Facebook: Δημοσίευσε για πρώτη φορά λίστα με το πιο δημοφιλές περιεχόμενο στις πλατφόρμες της

Η Facebook δημοσίευσε μία λίστα που παρουσιάζει ποιο περιεχόμενο προβλήθηκε ευρέως στην πλατφόρμα του και στο Instagram. Η εταιρεία προέβη σε αυτή την ενέργεια παρουσίασης του πιο προβεβλημένου περιεχομένου, αφού έρευνες επισήμαναν ότι οι παραπλανητικές δημοσιεύσεις και γενικότερα η παραπληροφόρηση σημειώνουν μεγάλη απήχηση στις πλατφόρμες της.

Μεγάλο μέρος του ελέγχου έχει επικεντρωθεί σε ακροδεξιούς λογαριασμούς, οι οποίοι σύμφωνα με το εργαλείο του Facebook, το CrowdTangle, λαμβάνουν υψηλό engagement – likes, κοινοποιήσεις και σχόλια.

Για παράδειγμα, ο Kevin Roose, δημοσιογράφος στους New York Times, χρησιμοποιεί το CrowdTangle για να δημοσιεύει καθημερινά μια λίστα με τις 10 δημοσιεύσεις που έχουν τις καλύτερες επιδόσεις από σελίδες των ΗΠΑ στο Facebook, με βάση τις συνολικές αλληλεπιδράσεις. Το πείραμά του αποκάλυψε ότι στη λίστα συμπεριλαμβάνονταν ολοένα και περισσότερο ακροδεξιοί λογαριασμοί και σελίδες από τους Ben Shapiro, Dan Bongino και Newsmax. Οι επικριτές του Facebook έσπευσαν να αναφέρουν τη λίστα ως απόδειξη ότι η πλατφόρμα έχει μετατραπεί σε «right-wing media machine».

Σύμφωνα με τον Roose, η προκείμενη ενέργεια του «τρέλανε τα στελέχη» στο Facebook. Θεώρησαν ότι έκανε το Facebook να φαίνεται ότι προτιμά δεξιούς λογαριασμούς.

Το Facebook κυκλοφόρησε την πρώτη Widely Viewed Content Report. Η αναφορά θα εμφανιστεί παράλληλα με την Community Standards Enforcement Report της εταιρείας, που περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με τη ρητορική μίσους και τον κίνδυνο που διατρέχουν τα παιδιά. Η πιο πρόσφατη έκθεση είναι η προσπάθεια της Facebook να προσφέρει περισσότερη «διαφάνεια και πλαίσιο», δήλωσε η Anna Stepanov, director of product management της εταιρείας.

Η νέα έκθεση δείχνει μια πληθώρα πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των domains, των συνδέσμων, των σελίδων και των δημόσιων αναρτήσεων που κατατάχθηκαν στις 20 πρώτες θέσεις, καθώς και πόσοι άνθρωποι είδαν αυτό το περιεχόμενο.

Σε μια ανάρτηση ιστολογίου, ο Stepanov επεσήμανε ότι λιγότερο από το 13% των προβολών περιεχομένου αφορούσε αναρτήσεις με συνδέσμους – τύποι αναρτήσεων που μπορεί να στέλνουν χρήστες σε άλλους ιστότοπους με παραπληροφόρηση – και ότι το 57% των δημοσιεύσεων που είδαν οι χρήστες ήταν από οικογένεια και φίλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναφορά δεν περιλαμβάνει δεδομένα για διαφημίσεις.

Τα domains που είχαν τις περισσότερες προβολές αποτελούν ακόμα ένα σημαντικό κομμάτι της έκθεσης, αλλά η Facebook θα μπορούσε να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες. Ανάμεσα στα 10 domains συμπεριλαμβάνονται ιστότοποι που έχουν – αποδεδειγμένα – προσπαθήσει να αγωνιστούν κατά της παραπληροφόρησης, όπως το Youtube και το Twitter. Μάλιστα, στην αναφορά δεν παρουσιάζονται πληροφορίες που να αποδεικνύουν σε ποια κανάλια ή λογαριασμούς αναφέρονται οι εν λόγω δημοσιεύσεις.

Πηγή: techgear.gr