fbpx
Η Μιρκέτα Βιδάλη κατάφερε να κάνει τα όνειρα της πραγματικότητα και να δημιουργήσει τη δική της εταιρεία «NO THINKIN» που γνωρίζει τεράστια επιτυχία!

Το WRM γνώρισε και πήρε συνέντευξη από τη Μιρκέτα Βιδάλη, το πρόσωπο πίσω από την γνωστή εταιρεία μόδας NO THINKIN. H Μιρκέτα μας μίλησε για τα πρώτα της βήματα στην βιομηχανία της μόδας, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και πως κατάφερε να εκπληρώσει όλα τα ονειρά της!

WRM: Πως και γιατί πήρατε το ρίσκο να δημιουργήσετε τη No Thinkin; Γιατί επιλέξατε αυτό το όνομα;

Mιρκέτα: Η έμπνευση για τη δημιουργία της Νο Τhinkin ήρθε κάπως ξαφνικά στη ζωή μου. Πάντα μου άρεσε ο χώρος της μόδας και τα ρούχα, όμως δεν είχα στο μυαλό μου με ποιον ακριβώς τρόπο ήθελα να ασχοληθώ με αυτό. Μέχρι που κάποια καλοκαίρια πριν, έψαχνα απεγνωσμένα στην ελληνική αγορά για ξεχωριστά και καλά ποιοτικά jeans και denim σορτσάκια. Όμως δεν έβρισκα αυτό που έψαχνα, και έτσι αποφάσισα να τα φτιάξω μόνη μου μεταποιώντας vintage ψηλόμεσα τζιν της μητέρας μου. Τα έκοβα, τα ξέφτιζα, τα έβαφα, έβαζα επάνω τρουκς, τρέσες… χαμός! Όταν τα φορούσα έκαναν σε όλους εντύπωση και με ρώταγαν που μπορούν να τα βρουν! Κάπως έτσι αποφάσισα να κάνω τη δική μου εταιρεία.

Το όνομα No Thinkin που στα ελληνικά μεταφράζεται «χωρίς σκέψη», πιστέψτε με, κρύβει πολλή σκέψη από πίσω! Το Νο συμβολίζει όλα τα θέματα που η εταιρεία είναι αντίθετη ως προς τη φιλοσοφία της, όπως για παράδειγμα η «γρήγορη μόδα», η μαζική παραγωγή, και τα χαμηλής ποιότητας προϊόντα. Ενώ το Thinkin συμβολίζει όλα εκείνα τα θέματα τα οποία μαςενδιαφέρουν, μας προβληματίζουν και τα σκεφτόμαστε καθημερινά. Το περιβάλλον, τα εργασιακά δικαιώματα, η διαφορετικότητα και ο ενθουσιασμός των πελατών μας είναι μερικά από αυτά.

WRM: Εσείς και οι συνεργάτες σας, είχατε προβλέψει αυτή την εξέλιξη που θα είχε; Κάνατε θυσίες που δεν είχατε αρχικά φανταστεί για να κρατήσετε την επιχείρηση βιώσιμη μέσα στους δύσκολους καιρούς;

Mιρκέτα: Από το ξεκίνημα, τόσο εγώ, όσο και οι συνεργάτες μου, κάναμε μεγάλα όνειρα για την εταιρεία. Δουλεύαμε με επιμονή και υπομονή, έχοντας ως στόχο να γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι, να τελειοποιήσουμε τα προϊόντα μας σχεδιαστικά και ποιοτικά και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου, των #nothinker μας! Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, εκείνες ήταν και θα είναι πάντα η προτεραιότητα μας!

Το να διατηρείς μια επιχείρηση, απαιτεί να θέτεις προτεραιότητες και κατ’ επέκταση να κάνεις κάποιες θυσίες και συμβιβασμούς. Σε προσωπικό επίπεδο, τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της No Thinkin είχα εκμηδενίσει τα προσωπικά μου έξοδα, ενώ όλα τα κέρδη της εταιρείας επενδύονταν απευθείας σε ανάγκες της No Thinkin. Συνεχίζω, ωστόσο, να πιστεύω, πως σε δύσκολους καιρούς υπάρχουν ευκαιρίες που πρέπει να αρπάξεις! Κι εγώ όταν ξεκίνησα το 2015, η κρίση είχε χτυπήσει για τα καλά τη χώρα μας…

WRM: Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που έχετε λάβει καθ ‘όλη τη διάρκεια της καριέρας σας;

Μιρκέτα: Μέσα σε αυτό το χώρο και ιδιαίτερα στο κομμάτι της παραγωγής του denim κατάλαβα από την αρχή πως έχω επιλέξει ένα δύσκολο είδος και γεμάτο ανατροπές. Είναι πλέον γεγονός πως σε κάθε παραγωγή έχω να αντιμετωπίσω ένα πρόβλημα. Η καλύτερη συμβουλή ήταν και είναι, πως όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα απλά το αποδεχόμαστε και το ξεπερνάμε γρήγορα ώστε να πάμε παρακάτω. Όσο και να καθόμαστε να το κοιτάμε, να κλαίμε ή να αγανακτούμε, δεν αλλάζει κάτι και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και ενέργεια.

WRM: Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το πιο αδικημένο γυναικείο fashion trend που θα έπρεπε οι γυναίκες να γνωρίζουν;

Μιρκέτα: Τα χαμηλόμεσα παντελόνια που οι περισσότερες γυναίκες του σήμερα απεχθάνονται! Κι όμως, μας πλησιάζουν απειλητικά κι ακόμη κολακεύουν ιδιαίτερα κάποια σωματότυπα , όπως τα ψηλόλιγνα κορμιά και επίσης βολεύει ιδιαιτέρως τις γυναίκες που πρήζονται στο σημείο της κοιλιάς και νιώθουν να τις πιέζουν τα ψηλόμεσα.

WRM: Είστε της άποψης πως οι γυναίκες πρέπει να επιλέγουν τα ρούχα ανάλογα με το σωματότυπό τους ή θεωρείτε αυτή την άποψη ένα ταμπού που πρέπει να ξεπεραστεί στην Ελλάδα;

Mιρκέτα: Είναι σίγουρο πως δεν κολακεύουν όλα τα ρούχα, όλα τα σωματότυπα! Πιστεύω επίσης πως δεν χρειάζεται να έχεις το τέλειο σώμα για να δείχνεις υπέροχη, το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις μια όμορφη αισθητική. Γενικά, παγκοσμίως  επικρατεί μια κουλτούρα γύρω από τις «διαφορετικές» γυναίκες, είτε αυτές είναι πολύ αδύνατες, είτε πολύ ψηλές, είτε έχουν παραπανήσια κιλά. Τα τελευταία χρόνια το κίνημα του “body positivitiy” θέλει τις γυναίκες απελευθερωμένες μέσα στα ρούχα τους, να σέβονται το κορμί τους και να το «αγκαλιάζουν» όπως ακριβώς είναι, χωρίς να το καταπιέζουν. Αυτό είναι κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα. Επιπλέον, δε μπορώ να κρύψω τη χαρά μου που στη No Thinkin ξεκινήσαμε από την τρέχουσα σεζόν να βγάζουμε μεγέθη για curvy σωματότυπα! Έχουμε ήδη λάβει εξαιρετικά θετική ανταπόκριση και δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε ρούχα που κολακεύουν κάθε σωματότυπο.

WRM: Πως είναι να δουλεύετε με κάποιο μέλος του οικογενειακού σας περιβάλλοντος; Σας έχει βοηθήσει το γεγονός ότι έχετε έναν δικό σας άνθρωπο στην εταιρεία τώρα που δουλεύετε από απόσταση;

Mιρκέτα: Καθώς ο πρώτος μου υπάλληλος ήταν μέλος της οικογένειας μου έχω να ομολογήσω πως είχα τρομερή βοήθεια και εμπιστοσύνη στο κομμάτι αυτό. Όταν ξεκίνησα να χρειάζομαι  βοήθεια, ένιωθα πως ήταν πολύ δύσκολο να αφήσω από τον έλεγχό μου την λειτουργία της εταιρείας στην αρχή, καθώς είχα μάθει μόνη μου και φοβόμουν την αλλαγή. Σήμερα, που η εταιρεία έχει καλωσορίσει ακόμη περισσότερα μέλη, νιώθω την ίδια χαρά για όλους και αισθάνομαι πως είναι επίσης μέρος της οικογένειας μου.

WRM: Ήταν δύσκολη η απόφαση σας να ακολουθήσετε τον σύζυγο σας στο εξωτερικό και να μείνετε μακριά από τη No Thinkin;

Mιρκέτα: Όπως ανέφερα και προηγουμένως, έρχεται μια στιγμή στη ζωή μας που πρέπει να πάρουμε αποφάσεις και να βάλουμε προτεραιότητες. Όταν αποφασίσαμε με το Στέφανο να ζήσουμε στο εξωτερικό λόγω των επαγγελματικών του υποχρεώσεων, είχα ήδη ρυθμίσει με τους συνεργάτες μου την καθημερινότητα της εταιρείας, έτσι ώστε να υπάρχει πρόγραμμα και οργάνωση. Μάλιστα, όταν προέκυψε η νέα συνθήκη της τηλεργασίας λόγω Covid-19 μπορώ να πω πως εγώ και η ομάδα μου είμασταν ήδη κάπως εξοικειωμένοι, καθώς είχαμε συνηθίσει να δουλεύουμε απομακρυσμένα και να κάνουμε video calls για τα meeting μας! Πάντα ένα βήμα μπροστά (χαχα)

WRM: Ποια ελληνικά brands θαυμάζετε;

Mιρκέτα: Θαυμάζω όλους τους Έλληνες σχεδιαστές και επιχειρηματίες που επενδύουν στη ποιότητα των προϊόντων τους, στην όμορφη αισθητική και εικόνα του brand τους και όλους εκείνους που στοχεύουν στο να περνάνε σωστά μηνύματα στη νεολαία.

WRM: Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σας στόχοι που θα θέλατε να πετύχετε μέσα στην επόμενη 5ετία;

Mιρκέτα: Στην No Thinkin αναγνωρίζουμε ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα όλων των εταιρειών, μικρών ή μεγάλων, επηρεάζει το κοινωνικό μας περιβάλλον σε επίπεδα οικονομικά, εργασιακά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Γι’ αυτό προσπαθούμε να λειτουργούμε καθημερινά με γνώμονα 2 θεμελιώδεις άξονες: το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Στόχος μας είναι να ελαχιστοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερο το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να στηρίζουμε ενεργά τους ανθρώπους μας (πελάτες, συνεργάτες, υπαλλήλους). Ήδη, όλα τα χάρτινα και πλαστικά είδη που συνοδεύουν τα ρούχα μας είναι από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ γίνεται έρευνα αγοράς για οργανικά υφάσματα, και τρόπους μείωσης χρήσης χαρτιού.

Βρείτε τη Μιρκέτα Βιδάλη εδώ:

Instagram: https://www.instagram.com/mirketa/

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100062978811692

Youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCltwzxQktRhJIwqAvVD1XLA

No thinkin website: https://www.nothinkin.com/

Νο thinkin instagram: https://www.instagram.com/no_thinkin/