fbpx
Νέα έρευνα από την ΕΕ περί μονοπωλίου της Google στην online διαφήμιση.

H Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκινά επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα προκειμένου να εξετάσει εάν η Google παραβιάζει τους κανόνες που έχει ορίσει η ΕΕ σχετικά με τον ανταγωνισμό στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να αξιολογήσει εάν η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες, περιορίζοντας την πρόσβαση των ανταγωνιστών στα δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

Στο πλαίσιο της έρευνας, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στη διαφήμιση προβολής, όπου η εταιρεία παρέχει μία σειρά υπηρεσιών τόσο σε διαφημιστές όσο και σε εκδότες. Πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσει τις υπηρεσίες και τον τρόπο χρήσης των Google Display, Google Ads, Google Ad Manager αλλά και γενικότερα τους περιορισμούς που θέτει η Google στον τρόπο με τον οποίο τρίτες υπηρεσίες που ανταγωνίζονται τον Google Ad Manager έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν διαφημίσεις στο Youtube.

Η Margrethe Vestager, επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής αρχής της ΕΕ δήλωσε:

Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google έχει καταστήσει πιο δύσκολο για ανταγωνιστικές διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες να ανταγωνίζονται τη λεγόμενη στοίβα τεχνολογίας διαφημίσεων (ad tech stack). Οι ίσοι όροι ανταγωνισμού είναι ουσιαστικής σημασίας για όλους στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Στον αντίλογο, η Google δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την Κομισιόν για να αποδείξει τα πλεονεκτήματα των διαφημιστικών προϊόντων της για τις επιχειρήσεις και το κοινό, αναφέροντας ότι:

Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά προϊόντα μας για να προσεγγίζουν νέους πελάτες και να χρηματοδοτούν τους ιστότοπους τους κάθε μέρα. Τα επιλέγουν επειδή είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις τους και να δείξουμε τα οφέλη των προϊόντων μας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.

Πηγή: techgear.gr