fbpx
Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να βελτιώσει την διατροφή της.

Οι επιστήμονες είναι σαφείς: το είδος, η συχνότητα και η ποσότητα του φαγητού επηρεάζει τον τρόπο που σκέφτεσαι, αισθάνεσαι και αποδίδεις – όλα όσα δηλαδή είναι ιδιαίτερα σημαντικά για να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό όταν είσαι στο γραφείο. Ίσως δεν σου είναι εύκολο να μιλήσεις στα μέλη της ομάδας σου για την διατροφή, μπορείς όμως να αποτελέσεις εσύ πρότυπο για εκείνους και να τους παροτρύνεις να ακολουθήσουν τις διατροφικές σου συνήθειες.

Για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό να γιορτάζετε τα γενέθλια ενός συναδέλφου, τον γάμο του, τη γέννηση του παιδιού του, την επέτειο συμπλήρωσης ενός χρόνου στη δουλειά ή κάποιο άλλο σημαντικό γεγονός της ζωής του. Τι σημαίνει αυτό; Τούρτες, γλυκά, κέικ ή κάποιο άλλο επιδόρπιο που αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα κάνοντάς σε, λίγη ώρα αργότερα, να νιώθεις ότι είσαι σε λήθαργο. Αυτή σίγουρα δεν είναι η σωστή συνταγή για την αποδοτικότητά σου.

Μπορεί να μην το συνειδητοποιείς, αλλά αν κοιτάξεις γύρω σου στο γραφείο, υπάρχουν παντού τρόφιμα. Και είναι δική σου δουλειά να είσαι πολύ προσεκτικός με ότι υπάρχει στο γραφείο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξαφανίσεις κάθε λιχουδιά και να την αντικαταστήσεις με φρούτα και λαχανικά, αλλά αν εσύ είσαι σε θέση να γνωρίζεις τι είναι καλό και τι όχι για την δουλειά, θα βοηθήσεις τους συναδέλφους σου.

Ίσως ένα από τα καλύτερα παραδείγματα αποτελεί το πείραμα M&Ms της Google, αναφορικά με την κατανάλωση ενός ανθυγιεινού σνακ γεμάτο θερμίδες στα γραφεία του τεχνολογικού κολοσσού. Τα M&Ms τοποθετήθηκαν σε αδιαφανή κουτιά, ενώ τα υγιεινά σνακς σε διάφανα. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα; Σε διάστημα 7 εβδομάδων, τα 2000 άτομα προσωπικό του γραφείου της Νέας Υόρκης κατανάλωσαν 3,1 εκατομμύρια λιγότερες θερμίδες. Τι σημαίνει αυτό; Ότι συνήθως επιλέγεις να καταναλώσεις ό,τι υπάρχει στο οπτικό σου πεδίο.

1. Παρότρυνε την ομάδα σου να ξεκινήσει με υγιεινό τρόπο την ημέρα της. Υπάρχουν διάφορες έρευνες σχετικά με το πόσο σημαντικό γεύμα είναι το πρωινό, με μία πρόσφατη να υποστηρίζει ότι καταναλώνοντας ένα πλούσιο πρωινό, είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να διατηρήσεις μακροπρόθεσμα το βάρος σου. Ένα είναι σίγουρο: ο οργανισμός σου χρειάζεται καύσιμα, δηλαδή γλυκόζη, για να λειτουργήσει.

2. Κάθε φορά που γιορτάζετε κάτι με την ομάδα σου, κάντε το τρώγοντας υγιεινά. Μπορείς μάλιστα να ενθαρρύνεις τους συναδέλφους σου να σκεφτούν υγιεινές επιλογές για την επόμενη φορά που θα γιορτάζετε κάτι.

3. Υπενθύμισε στα μέλη της ομάδας σου να μην τρώνε μόνοι το μεσημεριανό στο γραφείο τους. Πρότεινέ τους να τρώτε όλοι μαζί εντός ή εκτός γραφείου. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης αποδεικνύει ότι όσο πιο συχνά τρως μαζί με τους συναδέλφους σου, τόσο καλύτερα αισθάνεσαι.