fbpx
Οι πλαστογραφίες NFT δεν εξαφανίζονται

Σε ένα νήμα tweet την περασμένη εβδομάδα, η ψηφιακή καλλιτέχνης Lois van Baarle είπε ότι είχε ανακαλύψει «132 περιπτώσεις» του έργου τέχνης της που κόπηκε ως NFT στην αγορά OpenSea, όλα χωρίς την άδειά της.

«Τα NFT υποτίθεται ότι έχουν να κάνουν με την αυθεντικότητα, αλλά αυτές οι πλατφόρμες… κάνουν λιγότερα από το ελάχιστο όταν πρόκειται να διασφαλίσουν ότι οι εικόνες ανεβαίνουν από τους αρχικούς δημιουργούς τους», είπε. έγραψε. (Τα NFT είναι μη ανταλλάξιμα token, μοναδικά ψηφιακά στοιχεία σε μια αλυσίδα μπλοκ).

Αυτό το άρθρο είναι απόσπασμα από το The Node, την καθημερινή συλλογή του CoinDesk με τις πιο σημαντικές ιστορίες στις ειδήσεις για blockchain και κρυπτογράφηση. Μπορείτε να εγγραφείτε για να λάβετε το πλήρες κείμενο ενημερωτικό δελτίο εδώ.

Ο Van Baarle, του οποίου το διαδικτυακό παρατσούκλι είναι “Loish”, κάνει εξαιρετικά στυλιζαρισμένους πίνακες και σχέδια χαρακτήρων με βλέμμα στο πολύχρωμο και καρτουνίστικο. Μια απλή αναζήτηση για τη λέξη “Loish” στο OpenSea αποφέρει πολλά NFT για αυτού του είδους τα σχέδια, πολλά από τα οποία έχουν διαγραφεί μετά τα tweet της περασμένης εβδομάδας.

Αλλά η van Baarle δεν είναι η πρώτη καλλιτέχνιδα που κόπηκε και πουλήθηκε το έργο της σε πλατφόρμες NFT όπως το OpenSea. Ο Shepard Fairey, ο οποίος έγινε γνωστός ως ο καλλιτέχνης πίσω από την αφίσα της εκστρατείας «Hope» του πρώην Προέδρου Ομπάμα, και έκτοτε έγινε πιστός στα κρυπτονομίσματα, έχει παραπονεθεί δημόσια για το έργο του που κόπηκε στο Rarible (άλλη αγορά NFT) με τον ίδιο τρόπο.

Η μετριοπάθεια είναι σίγουρα ένα ζήτημα, όπως επισημαίνει ο van Baarle – χρειάζονται περίπου δύο δευτερόλεπτα για να βρείτε μια πληθώρα απίστευτα απεχθών και φανατικών NFT στο OpenSea. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με τη δυναμική της αγοράς που στηρίζει ολόκληρο το οικοσύστημα NFT.

Ένα NFT είναι απλώς ένα διακριτικό που συνδέεται με ένα αρχείο πολυμέσων: Ο καθένας μπορεί να κάνει περιστροφή (το OpenSea έχει ένα εύχρηστο πρότυπο για αυτό, αλλά το Rarible και το SuperRare και πολλές άλλες πλατφόρμες έχουν παρόμοια συστήματα) και ο καθένας μπορεί να πουλήσει ένα. Δεν υπάρχει μηχανισμός στον υποκείμενο κώδικα –δηλαδή το έξυπνο συμβόλαιο– για τον προσδιορισμό της αυθεντικότητας της εικόνας ή του βίντεο ή του τραγουδιού που επισυνάπτεται στο διακριτικό.

Με τα NFT, η αυθεντικότητα είναι εντελώς εξωγενής. Η Rarible μπορεί να δώσει ένα “επαληθευμένο” σημάδι επιλογής στη σελίδα ενός δημιουργού του οποίου τα έργα έχει θεωρήσει αυθεντικά, αλλά η συντριπτική πλειονότητα των καλλιτεχνών σε αυτές τις πλατφόρμες δεν έχει επαληθευτεί. Και δεν εμποδίζει κανέναν πραγματικά να κάνει δεξί κλικ σε ένα έργο επαληθευμένου καλλιτέχνη, να το κατεβάσει και να το ανεβάσει ξανά στην ίδια πλατφόρμα με ένα άλλο NFT.

«Ιδιοκτησία», σε αυτό το πλαίσιο, είναι η διαδικασία καταγραφής διευθύνσεων στο καθολικό. Μέσω ιστοτόπων εξερευνητών όπως το Etherscan, ο καθένας μπορεί να δει ποιος έκοψε ένα διακριτικό και ποιος πλήρωσε από τότε για αυτό. Τα NFT δεν συνοδεύονται από μια «δέσμη δικαιωμάτων», καθώς δεν περιλαμβάνουν εκτελεστές συμβάσεις. Και ενώ μπορείτε να δείτε τη διεύθυνση του δημιουργού, θα χρειάζεστε πάντα εξωτερική επιβεβαίωση ότι η διεύθυνση X ανήκει στην πραγματικότητα στον δημιουργό Y.

Θεωρητικά, αυτή η αίσθηση αυθεντικότητας είναι που εμποτίζει ένα NFT με αξία. Τον Απρίλιο, ένα NFT του μιμιδίου Nyan Cat (παλιό αγαπημένο του Διαδικτύου των αρχών της δεκαετίας του 2010) πουλήθηκε για 600.000 $ επειδή το Foundation (η εταιρεία πίσω από την αγορά όπου πουλήθηκε το NFT) οργάνωσε μια διαφημιστική καμπάνια γύρω από τη συμμετοχή του αρχικού καλλιτέχνη. Ακόμα κι αν κάποιος άλλος έκοψε ένα άλλο Nyan Cat NFT με την ίδια εικόνα, δεν θα είχε την ευλογία του αρχικού καλλιτέχνη. Είναι αυτή η ευλογία που έχει δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αξία, μέχρι στιγμής.

Η πώληση πλαισιώθηκε ως παράδειγμα των τρόπων με τους οποίους τα NFT υποτίθεται ότι προσφέρουν αυξημένη αυτονομία στους καλλιτέχνες: μια ευκαιρία να ανακτήσουν μέρος της αξίας που χάθηκε στην ατελείωτη αναπαραγωγιμότητα των διαδικτυακών εικόνων.

Αλλά εξίσου συχνά, τα NFT αποτελούν όχημα για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Σήμερα το πρωί πληκτρολόγησα το δικό μου όνομα στο OpenSea και βρήκα ένα άρθρο στο CoinDesk από τον συνάδελφό μου, Sam Ewen, κομμένο ως NFT. το όνομά μου ήταν στα μεταδεδομένα.

Περιττό να πούμε ότι κανένας από τους δύο δεν ενέκρινε αυτήν την καταχώριση.

Το OpenSea απέχει πολύ από το να είναι η μόνη πλατφόρμα με αυτό το ζήτημα. Η αποκέντρωση έχει γίνει συνώνυμη με την «αντίσταση στη λογοκρισία» – χωρίς συντονιστές, τα ανεπιθύμητα μηνύματα, ο φανατισμός και η κλοπή είναι αναπόφευκτες. Ένα άρθρο του 2019 στο Verge περιγράφει λεπτομερώς τους τρόπους με τους οποίους η υπηρεσία ροής blockchain Audius βασίζεται σε κάτι τέτοιο ως επιχειρηματικό μοντέλο. Και ο καθένας μπορεί να βάλει γκράφιτι απευθείας στο blockchain.

Δείτε επίσης: Γιατί τα NFT είναι τόσο ελκυστικά

Οι υπηρεσίες φιλτραρίσματος blockchain μπορεί τελικά να κάνουν ό,τι έκανε ο φάκελος ανεπιθύμητης αλληλογραφίας για το email, διαχωρίζοντας αυτόματα τα ανεπιθύμητα και ειδοποιώντας τους καλλιτέχνες όταν οι εικόνες τους έχουν κοπεί ως NFT. Αλλά δεν είναι λογικό να περιμένουμε από κάθε καλλιτέχνη να υποβάλει ατομική αξίωση για κάθε κλεμμένο έργο. Η έκταση της παράβασης είναι ήδη πολύ μεγάλη.

Οι καλλιτέχνες πρέπει να έχουν πλήρη επίγνωση των εγγενών κινδύνων εδώ. Ακόμα κι αν δεν αγγίξετε ποτέ ένα NFT, η εργασία σας θα μπορούσε να κλαπεί από κάποιον επιχειρηματικό απατεώνα. Κατά κάποιο τρόπο, είναι πιο εύκολο να κλέψεις δουλειά από καλλιτέχνες εκτός κρυπτογράφησης. αν δεν παρακολουθείτε το blockchain, όπως πολλοί καλλιτέχνες NFT τώρα, είναι λιγότερο πιθανό να παρατηρήσετε την κλοπή.

Οι εταιρείες που κερδίζουν τα περισσότερα από την προώθηση των NFT είναι αυτές που έχουν την ευθύνη να το χαλιναγωγήσουν. πολύ.

Πηγη cryptoforums.gr