fbpx
Ριζικές αλλαγές στην ηλεκτροκίνηση και στους κλάδους γύρω από αυτή.

Είναι σαφές πως οι αλλαγές που έχει φέρει η ηλεκτροκίνηση, έχουν επηρεάσει ολοκληρωτικά τα δεδομένα της αυτοκίνησης παγκοσμίως. Με κερασάκι στην τούρτα την απόφαση απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030 και μετά, αλλάζει επίσης και το σκηνικό σχετικά με τα επαγγέλματα που θα δραστηριοποιηθούν γύρω από το αυτοκίνητο. Επομένως είναι λογικό σιγά σιγά εκτός των άλλων επαγγελμάτων, να ξεκινήσουν και άλλες  εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης να συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και με εταιρείες που κατέχουν σημεία φόρτισης, ώστε να προσφέρουν ένα πλήρες πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών.  

Από αυτή την κατάσταση, θα ευνοηθεί ο κόσμος καθώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, σε μία εποχή που τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα, αλλά και προοπτικές προκειμένου ο τελικός καταναλωτής- οδηγός να τα έχει όλα, χωρίς κόπο και προπάντων χωρίς μεγάλο κόστος. Για να πετύχει ωστόσο το εγχείρημα αυτό θα πρέπει οι παραπάνω κλάδοι να προσπαθήσουν για μια ολοκληρωμένη λύση από την οποία θα δημιουργηθεί σχέση συνεργασίας με τους πελάτες. 

Σαν σκεπτικό, μεγάλο ρόλο σε αυτό θα παίξουν οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες βάσει συμβάσεων θα προσφέρουν ένα ηλεκτρικό όχημα και προσυμφωνημένο χρόνο φόρτισης ή kWh σε μηνιαία κατανάλωση. Για αυτό ακριβώς το λόγο, σύμφωνα με τα σχέδια, ο αριθμός των σημείων φόρτισης στην Ευρώπη θα αυξηθεί σε 5,2 εκατομμύρια έως το 2024. Ήδη οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας ανταγωνίζονται για να κερδίσουν κεντρικά σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, με βλέψεις να πάρουν μερίδιο αγοράς από τα 13 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών που αναμένεται να κυκλοφορούν έως το 2025. 

Η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος αν σκεφτεί κανείς ότι πλέον το ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro7 είναι απαγορευτικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και αν συνεχίσουν να βγάζουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το μόνο που θα κερδίσουν είναι τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αναπόφευκτα η ηλεκτροκίνηση υπερισχύει και με το πέρας του χρόνου η τιμολογιακή πολιτική των αυτοκινήτων με υγρό καύσιμο θα αυξάνεται. Ήδη οι κολοσσοί που ασχολούνται με τα υγρά καύσιμα, άρχισαν και αυτοί να αλλάζουν ρότα και να παίρνουν σημαντική θέση για παράδειγμα στα σημεία φόρτισης, τόσο μέσα στα βενζινάδικα, όσο και σε πολύ κεντρικά και προσοδοφόρα σημεία. Αναλυτές αναφέρουν ότι μέχρι το 2026 θα σημειωθούν μεγάλες αλλαγές και ότι οι εταιρείες που θα καταφέρουν να πάρουν μερίδιο αγοράς στον τομέα των σημείων φόρτισης θα γίνουν και οι «βασικοί παίκτες» στην ηλεκτροκίνηση για το επόμενο διάστημα.