fbpx
Στο μικροσκόπιο έρευνας, Instagram και Facebook!

  Η μητρική εταιρεία Meta, του Facebook και του Instagram, σε ανακοίνωση της τον Ιούλιο, υποστήριξε πως θα επέτρεπε σε διαφημιστές να στοχεύουν σε νεαρούς χρήστες, μόνο με βάση την ηλικία, το φύλο και την τοποθεσία τους και όχι με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Ωστόσο διέρρευσαν πληροφορίες μέσω έρευνας που έγινε πως οι δύο εταιρείες συγκεντρώνουν στοιχεία για νέους κάτω των 18 ετών χρησιμοποιώντας λογισμικό που καταγράφει τις διαδικτυακές δραστηριότητες τους.

Για την ακρίβεια, η έρευνα έδειξε ότι το Facebook και το Instagram συνεχίζουν τη χρήση του λογισμικού, γνωστού ως conversion API, το οποίο συγκεντρώνει πληροφορίες για όλες τις κινήσεις των εφήβων στο Διαδίκτυο, κάτι που θα έπρεπε να είχε σταματήσει από τον Ιούλιο, με τις ίδιες να αρνούνται τις κατηγορίες.

Για κακή τους τύχη όμως, η περιβαλλοντική οργάνωση Global Action Plan, η Reset Australia η οποία ζητά μεταρρυθμίσεις των κανονισμών των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών και η Fairplay, που κάνει εκστρατείες κατά αυτών των διαφημιστικών μεθόδων, εντόπισαν τη συγκέντρωση των προσωπικών στοιχείων.

Ο διευθύνοντας  σύμβουλος της Meta, Μάρκ Ζάκερμπεργκ, έλαβε επιστολή από 44 ομάδες υπεράσπισης δικαιωμάτων, οι οποίες τον προέτρεψαν να ακυρώσει τη συλλογή δεδομένων, προκειμένου να προσδιορίσουν ποια παιδιά είναι πιο πιθανό να είναι ευάλωτα σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση. Ανάμεσα σε όσους υπέγραψαν ήταν και η οργάνωση 5rights, η οποία κάνει εκστρατεία για αυστηρότερους διαδικτυακούς ελέγχους για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το Κέντρο Ψηφιακής Δημοκρατίας που εδρεύει στις ΗΠΑ.

Σε έρευνα για να διαπιστωθεί αυτό, δημιουργήθηκαν τρεις ψεύτικοι λογαριασμοί, για έναν 13χρονο και δύο 16χρονους. Οι ειδικοί μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα που συγκέντρωσε το λογισμικό της εταιρείας σε Facebook, Instagram και Messenger, καθώς επισκέπτονταν διάφορες ιστοσελίδες.  Οι ερευνητές, κατάλαβαν πως το Facebook μπορεί να συλλέγει δεδομένα από άλλες καρτέλες και σελίδες του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιούν τα παιδιά και να συγκεντρώνει πληροφορίες, όπως σε ποια θέματα κάνουν κλικ, ποιους όρους αναζητούν και ποια προϊόντα αγοράζουν ή βάζουν στο καλάθι τους. Ωστόσο εξακολουθούν να υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει κανένας λόγος αποθήκευσης αυτού του είδους των δεδομένων, εκτός από την τροφοδοσία του συστήματος προβολής διαφημίσεων.

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε πως, επειδή εμφανίζονται δεδομένα στα εργαλεία διαφάνειας δεν είναι απαραίτητο αυτά, να χρησιμοποιούνται αυτόματα για διαφημίσεις, και ο λόγος που αυτές οι πληροφορίες εμφανίζονται στα εργαλεία διαφάνειας είναι επειδή οι έφηβοι επισκέπτονται ιστότοπους ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά εργαλεία των εφαρμογών.