fbpx
Τελικά μας ευνόησε η τηλεργασία;

Η αλήθεια είναι πως τη χρονιά που μας πέρασε, ως ανθρωπότητα δοκιμαστήκαμε σε αρκετά νέα πράγματα και συνθήκες, ενώ ότι δεδομένο είχαμε ως τώρα άλλαξε ριζικά. Στο κομμάτι της επικοινωνίας συγκεκριμένα, η κατάσταση της πανδημίας σε συνδοιασμό με τους επακόλουθους περιορισμούς των lockdown σε όλο τον κόσμο, επηρέασαν σοβαρά την ιδιωτική και επαγγελματική ζωή των ανθρώπων. Η έλλειψη επικοινωνίας με συναδέλφους, αποτέλεσε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα προβλήματα των εργαζόμενων κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας. 

Η εταιρεία Kaspersky, θέλησε να μάθει το κατά πόσο οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι, κατάφεραν τελικά να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και αν οι νέες μορφές εργασίας συσχετίζονται με την ευημερία των εργαζομένων μακροπρόθεσμα. Η έρευνα ήταν ανάμεσα σε 4.303 εργαζόμενους στον τομέα της πληροφορικής, από 31 χώρες. 

Τα αποτελέσματα έδειξαν, πως μεγάλο μέρος των εργαζομένων είχε πράγματι ομαλή μετάβαση στην εποχή των ψηφιακών επικοινωνιών, ενώ στον αντίποδα σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων κατέληξε στο ότι δεν κατάφερε να ενστερνιστεί τον εξ αποστάσεως τρόπο ζωής, με αποτέλεσμα να αισθάνεται απομονωμένος όσο εργάζεται στο σπίτι του. Λίγο παραπάνω από τους μισούς εργαζόμενους, υποστήριξαν πως η εκτεταμένη χρήση μη εταιρικών υπηρεσιών επικοινωνίας, θα αποτελούσε έναν τρόπο ώστε να έρθουν οι εργαζόμενοι περισσότερο κοντά. Το γεγονός αυτό, μαρτυρά και η αύξηση της επικοινωνίας για εργασιακούς λόγους μέσω μη εταιρικών υπηρεσιών email, της μη εταιρικής χρήσης του Messenger και του μη εταιρικού λογισμικού προγραμματισμού και των κοινωνικών δικτύων. 

Όμως, από την άλλη πλευρά  η λιγότερο επίσημη αλληλεπίδραση μεταξύ των συναδέλφων μέσω μη εταιρικών μέσων όχι μόνο διευκολύνει την επικοινωνία και δίνει την αίσθηση ότι είναι συνδεδεμένοι, αλλά αυξάνει και τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο για την εταιρεία. Οι αποκαλούμενες «shadow IT» υπηρεσίες δεν αναπτύσσονται και δεν ελέγχονται από εταιρικά τμήματα πληροφορικής ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαν να είναι δυνητικά επικίνδυνες.