fbpx
To μέλλον του digital marketing μέσα από τη Google.

Τα ζητήματα απορρήτου των δεδομένων αυξάνονται, αλλά οι καταναλωτές αναμένουν ακόμη εξαιρετικό περιεχόμενο και οι πλατφόρμες χρειάζονται μοντέλα εσόδων που μπορούν να διατηρήσουν τα φώτα ανοιχτά. Η τεχνολογία έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη σύνδεση κοινοτήτων, στη σύνδεση επωνυμιών με θαυμαστές και στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις και τα άτομα αγοράζουν και αλληλεπιδρούν.

Το 2020 μια αυστραλιανή κυβερνητική επιτροπή συνέταξε μια πρόταση που απαιτούσε τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως το Google και το Facebook, για να πληρώσουν αυστραλιανούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους για το προνόμιο της σύνδεσης με τις ιστορίες τους. Η Google απάντησε αμέσως ότι ένας τέτοιος νόμος θα ήταν ανεφάρμοστος και ότι ο τεχνολογικός γίγαντας θα έβγαλε τη μηχανή αναζήτησής του από την Αυστραλία, εάν θεσπιστεί.

Δεδομένου ότι η Google κατέχει μερίδιο αγοράς 90% των μηχανών αναζήτησης της Αυστραλίας και το 63,5% της αγοράς κινητής τηλεφωνίας στην Αυστραλία βασίζεται σε Android (και χωρίς το Google Play, αυτά θα γίνονταν πραγματικά ακριβά κομμάτια γυαλιού), για να μην αναφέρουμε τι θα συνέβαινε εάν κάθε λογαριασμός Gmail η ήπειρος μπλοκαρίστηκε ξαφνικά, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η απειλή λειτούργησε. Η πρόταση απορρίφθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου 2021. Αξίζει όμως να αναθεωρηθεί γιατί συνέβη και τι σημαίνει για τον ψηφιακό χώρο.

Τον Φεβρουάριο του 2020, η Google ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για τη σταδιακή κατάργηση των cookies , μιας τεχνολογίας που οι διαφημιστικές εταιρείες αξιοποιούν για να παρακολουθούν τους χρήστες. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Google δεν είναι η πρώτη που το έκανε – το Safari και το Firefox κατάργησαν τα cookie πριν από λίγο.

Οι καταναλωτές δεν απομακρύνονται, εξακολουθούν να αγοράζουν και να υποστηρίζουν brands και καταναλώνουν περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί αλλάζει όπως και τρόπος με τον οποίο μπορεί κάποια εταιρεία να προσεγγίσει πελάτες. Τα brands που μπορούν να προσαρμόσουν τη συνομιλία σε αυτόν τον νέο καταναλωτή, ενώ αξιοποιούν την τεχνολογία που είναι ακόμα διαθέσιμη, θα δημιουργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις με το κοινό-στόχο τους.