fbpx
Απάτες μέσα από το ΤικΤοκ κάνουν το γύρο του διαδικτύου.

Πρόσφατα, ένας χρήστης του Twitter με το όνομα Ishbel Macleod (@ishbel_macleod) ανέφερε μια απάτη στο TikTok που εμφανίστηκε στις διαφημίσεις στο Facebook. Δημοσίευσε ένα screenshot και ανέφερε τρεις λόγους για τους οποίους πίστευε ότι ήταν ψεύτικο και η υποσχεθείσα ανταμοιβή στη διαφήμιση φαινόταν ήδη πολύ καλή για να είναι αληθινή. Η «διαφήμιση» προσέφερε μια προσφορά που ανέφερε ότι τα άτομα που χρησιμοποιούν το TikTok για επιχειρήσεις θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια μόνο διαφημιστική καμπάνια αξίας τριών χιλιάδων δολαρίων που θα ενίσχυε τους επιχειρηματικούς λογαριασμούς των χρηστών και θα τους έδινε ευρύτερη προσέγγιση και έκθεση στο κοινό. Έτσι, είναι σαφές πώς οι απατεώνες το έκαναν δελεαστικό για τους χρήστες να κάνουν κλικ σε αυτό.

Αυτό που έκανε τη Ishbel καχύποπτη ήταν ότι η διαφήμιση δεν δημοσιεύτηκε από την επίσημη σελίδα TikTok αλλά από άλλη σελίδα που δημιουργήθηκε μόλις λίγες μέρες πριν . Σε πολλές έρευνες που έγιναν μετά , έχουν βρεθεί 3 – 4 σελίδες που μιμούνται ότι προέρχονται από την ομάδα του TikTok χρησιμοποιώντας ονόματα όπως “TikTok Ads Business”, “TikTok Ads Manager” και “TikTok For Business”, ενώ όλες είναι ψεύτικες και προσπαθούν να παραπλανήσουν και κλέψτε πληροφορίες χρηστών. Ο ιστότοπος που προωθούν οι διαφημίσεις οδηγεί σε κάποιον ιστότοπο τρίτου μέρους και σε ψεύτικη εφαρμογή Google Play Store. Μία διαφήμιση είχε περισσότερες από 15 χιλιάδες επισημάνσεις “μου αρέσει”, εκατοντάδες σχόλια και κοινοποιήσεις, όπως φαίνεται στο στιγμιότυπο οθόνης που δημοσίευσε ο Ishbel. Αυτό δείχνει ότι η απάτη αυξανόταν σε δημοτικότητα.

Παρόλο που το TikTok προσφέρει βοήθεια μέσω της διαφημιστικής της πλατφόρμας, αλλά το ποσό που προσφέρει δεν είναι τόσο μεγάλο. Στην έρευνά μας, διαπιστώσαμε ότι η TikTok προσφέρει πίστωση έως και 300 USD κατά την εγγραφή στο TikTok For Business (και συνήθως αυτός ο τύπος προσφορών συνεπάγεται να ξοδεύετε πρώτα πολλά χρήματα από τη δική σας τσέπη και, στη συνέχεια, θα μπορείτε να επωφεληθείτε λαμβάνοντας πολλά κέρδη).

Το TikTok πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά στην παρακολούθηση και την αναφορά ψευδών διαφημίσεων που χρησιμοποιούν το όνομα του TikTok για να παγιδεύσει τους χρήστες από άλλες πλατφόρμες. Το Facebook πρέπει επίσης να ρυθμίσει ελέγχους ασφαλείας σε διαφημίσεις που φαίνεται να είναι από ένα σχηματικό υπόβαθρο ή δεν έχουν δημοσιευτεί από επίσημους λογαριασμούς ή δεν έχουν συνδέσμους που ανακατευθύνουν τους χρήστες σε επίσημους ιστότοπους. Αφού τα πείτε όλα αυτά, υπάρχουν μόνο πολλά που μπορούν να κάνουν οι πλατφόρμες, αλλά είναι επίσης ευθύνη της κοινότητας να ενημερώσει τους άλλους χρήστες για απάτες ή ψεύτικες διαφημίσεις που ανακαλύπτουν και να κάνουν τη διαδικτυακή κοινότητα ένα καλύτερο και ασφαλέστερο μέρος. Μαζί με τη χρήση της κοινής λογικής και ο έλεγχος των διαπιστευτηρίων μιας διαφήμισης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων.