Tech

Το βινύλιο ξεπερνά τις πωλήσεις CD για πρώτη φορά από το 1987

Published

on

Καθώς το ενδιαφέρον για τα ψηφιακά downloads μειώνεται, οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου συνεχίζουν να αυξάνονται για 16η συνεχή χρονιά, αναφέρει η RIAA.

Το βινύλιο δεν είναι πλέον μόνο ένα εξειδικευμένο χόμπι για τους μπαμπάδες και τους hipsters, αλλά γνωρίζει μια σημαντική ανάκαμψη στο mainstream της μουσικής. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση εσόδων της Recording Industry Association of America (RIAA), οι δίσκοι βινυλίου ξεπέρασαν πέρυσι στις ΗΠΑ τα CD για πρώτη φορά από το 1987, πουλώντας 41 εκατομμύρια μονάδες έναντι 33 εκατομμυρίων για τα CD.

Οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου έχουν αυξηθεί σταθερά τα τελευταία 16 χρόνια σύμφωνα με την έκθεση της RIAA που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 71% όλων των εσόδων της φυσικής μορφής μουσικής. Τα περιθώρια ανάπτυξης εδώ δεν είναι επίσης ασήμαντα – ενώ οι φυσικές μορφές στο σύνολό τους αυξήθηκαν κατά 4 τοις εκατό, κερδίζοντας 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2021 και 2022, οι πωλήσεις βινυλίου από μόνες τους αντιστοιχούν σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 17 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συγκριτικά, οι πωλήσεις CD σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 18 τοις εκατό το 2022.

Η RIAA δεν είναι η πρώτη που ισχυρίζεται ότι το βινύλιο έχει ξεπεράσει το CD. Η Ένωση Λιανοπωλητών Ψυχαγωγίας (ERA) ανέφερε το ίδιο ορόσημο νωρίτερα φέτος, αν και τα στοιχεία της αναφέρονταν μόνο σε στοιχεία πωλήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου. Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τη μορφή έχει επίσης επικρατήσει εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ, με αύξηση των πωλήσεων να αναφέρεται ομοίως στη Γερμανία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην αναβίωση του βινυλίου. Πολλοί ισχυρίζονται ότι παρέχει έναν πιο ζεστό, πιο αυθεντικό ήχο σε σύγκριση με τον ψηφιακό. Η νοσταλγία παίζει επίσης ρόλο για εκείνους που έζησαν τη χρυσή εποχή του βινυλίου, αλλά και οι νεότερες γενιές οδηγούν τις πωλήσεις, επαινώντας την απτότητα και τα έργα τέχνης του μορφότυπου. Οι καλλιτέχνες για τη γενιά Ζ και τη χιλιετή δημογραφική ομάδα αποτέλεσαν σημαντικό αριθμό πωλήσεων δίσκων το 2022. Η Taylor Swift ήταν ο καλλιτέχνης με τις υψηλότερες πωλήσεις πέρυσι, πουλώντας σχεδόν 1,7 εκατομμύρια δίσκους βινυλίου μόνο – περισσότερους από τον Harry Styles (719.000 πωλήσεις) και τους Beatles (553.000 πωλήσεις) μαζί, σύμφωνα με την έκθεση πωλήσεων της Luminate για το τέλος του έτους.

Ενώ το βινύλιο έχει κάνει μια εντυπωσιακή επιστροφή, το streaming εξακολουθεί να κυριαρχεί. Η έκθεση της RIAA διαπίστωσε ότι οι υπηρεσίες streaming μουσικής, όπως το Spotify και η Apple Music, αντιπροσώπευαν το επιβλητικό 84% των συνολικών εσόδων από τη μουσική το 2022, έχοντας αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και φτάνοντας στο ύψος ρεκόρ των 13,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι πωλήσεις ψηφιακών λήψεων, ωστόσο, συνεχίζουν να μειώνονται. Η μορφή αυτή έπεσε κατά 20 τοις εκατό φέτος σε μόλις 495 εκατομμύρια δολάρια, έχοντας ήδη μειωθεί κατά 12 τοις εκατό το 2021. Παρά τη δημοτικότητα της ψηφιακής μουσικής, φαίνεται ότι οι καταναλωτές εκτιμούν την ευκολία του streaming έναντι της πραγματικής ιδιοκτησίας – εκτός βέβαια αν μπορείτε να κρατήσετε φυσικά αυτή τη μουσική σε μια προστατευτική χάρτινη θήκη.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Exit mobile version