fbpx
Χειμερινός τουρισμός: Οι δύο μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν.

Μα καλά, τι να έρθει να κάνει ο τουρίστας το χειμώνα στην Ελλάδα;». Είναι η φράση την οποία συχνά ακούμε, ακόμα και από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Πολύ σωστά, τι να έρθει να κάνει σε μία χώρα που φημίζεται για τις παραλίες της, τον ήλιο και τα αμέτρητα νησιά της;

Μύθος 1ος: «Η Ελλάδα είναι κατ’ εξοχήν καλοκαιρινός προορισμός, καθώς οι τουρίστες που την επισκέπτονται έρχονται για τις παραλίες της»

Η χώρα μας φημίζεται για τα 3 S (sea, sun, sand) και (κακώς) έχει τοποθετηθεί στο μυαλό του μέσου τουρίστα ως αποκλειστικά καλοκαιρινός προορισμός. Σημαντική, εδώ, είναι η ευθύνη της πολιτείας, που, χωρίς πλάνο και στρατηγική, αδυνατεί να προσελκύσει τουρίστες το χειμώνα. Το destination branding το ανακαλύψαμε σχετικά πρόσφατα, ενώ όσοι προορισμοί το εφαρμόζουν θεωρούν ότι δημιουργώντας απλώς ένα σλόγκαν και ένα λογότυπο θα προσελκύσουν τουρίστες.

Μύθος 2ος: «Ο τουρισμός το χειμώνα ταυτίζεται με το σκι, τα βουνά και τα χιονοδρομικά κέντρα»

Μέγα ατόπημα. Οι τουρίστες που αυτή τη στιγμή επισκέπτονται την Κύπρο, την Τουρκία και τα Κανάρια Νησιά, αλλά και εν γένει την Ισπανία, δεν το κάνουν για να πάνε σε χιονοδρομικά κέντρα. Έχουν και αυτές οι χώρες, όπως και εμείς, όμορφα και παραμυθένια χωριά και πόλεις που μπορούν να περπατηθούν με άνεση, μακριά από τον «χαμό» του υπερφορτωμένου καλοκαιριού (βλ. overtourism). Και εκεί ακριβώς θα πρέπει να στοχεύσουμε.

Υπάρχουν οικογένειες με παιδιά (που είναι σε σχολικές διακοπές), ηλικιωμένοι, νέοι (millennials – προτιμούν τις πόλεις), ψηφιακοί νομάδες, καθώς και όλοι αυτοί που έλκονται από εναλλακτικές μορφές τουρισμού (και εκεί υστερούμε, αν και τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια). Αρκετοί δε από αυτούς, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 40%, είναι επαναλαμβανόμενοι.

Πηγή: epixeiro.gr