Connect with us

Social Media

Απάτες στο TikTok: Πώς οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πείθουν τα θύματα να τους καλέσουν.

Published

on

Στο TikTok, κερδίζει δημοτικότητα μια φάρσα όπου άνθρωποι καλούν τους φίλους τους χρησιμοποιώντας μια αυτοματοποιημένη φωνή τηλεφωνητή για να τους πουν ότι ένα μεγάλο χρηματικό ποσό πρόκειται να χρεωθεί στον λογαριασμό τους. Οι ειδικοί της Kaspersky προειδοποιούν ότι αυτή η τάση είναι μία πραγματική μέθοδος απάτης, που ονομάζεται vishing, και χρησιμοποιείται ενεργά από εγκληματίες στον κυβερνοχώρο. Οι ερευνητές της Kaspersky εντόπισαν αύξηση στον αριθμό των vishing email τον Ιούνιο (σχεδόν 100.000 συνολικά) και συνέλεξαν περίπου 350.000 vishing email μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2022. Εξήγησαν επίσης πώς λειτουργεί το vishing και πώς να αποφύγετε να πέσετε σε αυτήν την παγίδα των εγκληματιών του κυβερνοχώρου.

Το Vishing (συντομογραφία του φωνητικού phishing) είναι η δόλια πρακτική όπου άτομα πείθονται να καλούν εγκληματίες στον κυβερνοχώρο και να αποκαλύπτουν προσωπικές πληροφορίες και τραπεζικά στοιχεία τους μέσω τηλεφώνου. Όπως τα περισσότερα συστήματα phishing, ξεκινά με ένα ασυνήθιστο e-mail από ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα ή ένα σύστημα πληρωμών. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια επιστολή από μια ψεύτικη έκδοση του PayPal που ενημερώνει το θύμα ότι μόλις έλαβε ένα αίτημα για ανάληψη μεγάλου ποσού χρημάτων από τον λογαριασμό του.

Αλλά εδώ είναι η διαφορά: Ενώ τα κανονικά μηνύματα phishing ζητούν από το θύμα να ακολουθήσει έναν σύνδεσμο για να ακυρώσει την παραγγελία, τα email vishing του ζητούν να καλέσει επειγόντως τον αριθμό υποστήριξης πελατών που παρέχεται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι ειδικοί της Kaspersky τονίζουν ότι αυτή η μέθοδος επιλέχθηκε σκόπιμα από εγκληματίες του κυβερνοχώρου, επειδή όταν οι άνθρωποι κοιτάζουν έναν ιστότοπο phishing, έχουν τον χρόνο να σκεφτούν τις ενέργειές τους ή να παρατηρήσουν σημάδια ότι η σελίδα δεν είναι νόμιμη. Αλλά όταν τα θύματα μιλούν στο τηλέφωνο, συνήθως αποσπώνται και δυσκολεύονται περισσότερο να εστιάσουν. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι επιτιθέμενοι κάνουν ό,τι μπορούν για να τους αποσυντονίσουν: βιάζοντάς τους, εκφοβίζοντάς τους και απαιτώντας να παράσχουν επειγόντως τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας για να ακυρώσουν την υποτιθέμενη δόλια συναλλαγή. Αφού αποκτήσουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του θύματος, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου χρησιμοποιούν τις πληροφορίες για να κλέψουν τα χρήματά τους, αφήνοντας το θύμα με ένα άδειο πορτοφόλι.

Οι ειδικοί της Kaspersky τονίζουν ότι τους τελευταίους τέσσερις μήνες (από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2022) έχουν εντοπίσει σχεδόν 350.000 emails vishing, που ζητούν από τα θύματα να καλέσουν και να ακυρώσουν μια συναλλαγή. Τον Ιούνιο, ο αριθμός τέτοιων email αυξήθηκε, φτάνοντας σχεδόν τις 100.000, οδηγώντας τους ερευνητές της Kaspersky να προβλέψουν ότι αυτή η τάση κερδίζει δυναμική και είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται.

Περιέργως, οι TikTokers επαναλαμβάνουν ενεργά μία από τις μεθόδους vishing, με τη μόνη διαφορά ότι δεν στέλνουν ένα δόλιο email εκ των προτέρων, ούτε κλέβουν τίποτα από τα θύματά τους – στόχος τους είναι ένα show, όχι χρήματα. Η κλήση πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνητή, του οποίου η φωνή παράγεται με διαδικτυακό μεταφραστή. Τις περισσότερες φορές, οι φαρσέρ παρουσιάζονται ως εκπρόσωπος από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ενός μεγάλου διαδικτυακού καταστήματος, ισχυριζόμενοι ότι μόλις έλαβαν μια παραγγελία από το θύμα για αρκετές χιλιάδες δολάρια και ζητώντας την επιβεβαίωσή τους. Ανεξάρτητα από το πώς απαντά το θύμα, το επόμενο πράγμα που λέει ο τηλεφωνητής είναι: “Ευχαριστώ, η παραγγελία σας επιβεβαιώθηκε”. Ο κόσμος πιστεύει ότι ο τηλεφωνητής τους άκουσε λάθος και ότι τα χρήματα θα αποσυρθούν αμέσως από τον λογαριασμό τους, γι’ αυτό πανικοβάλλονται, ουρλιάζουν και δεν συνειδητοποιούν ότι τους κοροϊδεύουν.

Όταν οι άνθρωποι πείθονται να αποκαλύψουν τα προσωπικά τους δεδομένα κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής κλήσης και όχι σε μια σελίδα phishing, συχνά δεν έχουν την ευκαιρία να θεωρήσουν ότι είναι στόχος φάρσας – και ο μεγάλος αριθμός βίντεο TikTok με αυτή τη φάρσα είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού.

Πηγή: techgear.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media

TikTok: Πέρασε νομοσχέδιο στις ΗΠΑ που ίσως το απαγορεύσει μέσα σε ένα χρόνο

Published

on

Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε νέο νομοσχέδιο που ενδεχομένως να απαγορεύσει την κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok.

Αυτό σημαίνει ότι η ByteDance καλείται να πουλήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια αμερικανική εταιρεία εντός ενός έτους αντί για έξι μήνες αλλιώς θα απαγορευτεί από το Apple App Store και το Google Play Store.

Το TikTok δημοσίευσε νωρίτερα μια δήλωση στο X, λέγοντας ότι η απαγόρευση «θα καταπατήσει τα δικαιώματα της ελευθερίας του λόγου 170 εκατομμυρίων Αμερικανών, θα καταστρέψει 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις και θα κλείσει μια πλατφόρμα που συνεισφέρει 24 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία των ΗΠΑ, ετησίως».

Αυτή η δήλωση, ωστόσο, δε συγκίνησε κανέναν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων και το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με ακόμη μεγαλύτερη υποστήριξη από τον περασμένο μήνα, με ψήφους 360-58. Ο εκπρόσωπος των Ρεπουμπλικανών του Τέξας Μάικλ ΜακΚόλ, ο συντάκτης του νομοσχεδίου, είπε ότι θα προστατεύσει τους Αμερικανούς και ιδιαίτερα τα παιδιά της Αμερικής από την «κακοήθη επιρροή της κινεζικής προπαγάνδας».

Το νομοσχέδιο αναμένεται να περάσει από ψηφοφορία στο Κογκρέσο και μόλις γίνει, θα εναπόκειται στον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να το υπογράψει σε νόμο. Αλλά αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς έχει ήδη δηλώσει ότι θα το κάνει. Μόλις συμβεί αυτό, η ByteDance, ο ιδιοκτήτης του TikTok, έχει στη διάθεσή του δώδεκα μήνες για να βρει έναν αγοραστή στις ΗΠΑ για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλιώς θα αντιμετωπίσει απαγόρευση.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

WhatsApp: Νέα γραμμή πλοήγησης στο κάτω μέρος της οθόνης

Published

on

Οι χρήστες WhatsApp από Android θα αποκτήσουν μια νέα γραμμή πλοήγησης στο κάτω μέρος της οθόνης, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει την παλιά στο επάνω μέρος που είχε τέσσερις καρτέλες για Κοινότητες, Συζητήσεις, Κατάσταση και Κλήσεις.

Ο νέος σχεδιασμός της κάτω γραμμής θα πρέπει να επιτρέπει την πιο απλή πλοήγηση μέσω της εφαρμογής, καθιστώντας την πιο γρήγορη πρόσβαση σε νέα μηνύματα και άλλες λειτουργίες. Φέρεται να διευκολύνει τον αντίχειρα και να είναι πιο εύκολη στη χρήση, ενώ διατηρεί τις τέσσερις ενότητες. Ωστόσο, η σειρά τους έχει αλλάξει και η Κατάσταση ονομάζεται πλέον “Ενημερώσεις”. Επιπλέον, και οι τέσσερις ενότητες έχουν πλέον εικονίδια. Παλαιότερα, μόνο η καρτέλα Κοινότητες είχε εικονίδιο. Η παλιά σειρά, επίσης, ήταν πράσινη, ενώ η καινούργια λευκή.

Το WhatsApp είπε ότι «μετακίνησε ορισμένα πράγματα για να διευκολύνει την πρόσβαση σε αυτό που χρειάζεστε, όταν το χρειάζεστε». Μπορείτε ακόμα να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των τεσσάρων ενοτήτων σύροντας προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά στην οθόνη, αλλά εάν θέλετε να ανοίξετε μια μη γειτονική καρτέλα, δεν χρειάζεται να τεντώσετε τον αντίχειρά σας στο επάνω μέρος της οθόνης. Η γραμμή πλοήγησης είναι πλέον πιο κοντά στον αντίχειρα, επιτρέποντάς σας να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των καρτελών κάνοντας κλικ στα εικονίδια τους.

Η εφαρμογή κυκλοφορεί τη νέα της εμφάνιση στους χρήστες της σε όλο τον κόσμο. Εάν δεν την έχετε λάβει ακόμα, ενημερώστε την εφαρμογή WhatsApp στη συσκευή σας Android στην πιο πρόσφατη έκδοση από το Google Play Store.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

WhatsApp: Θα μπορείτε να στέλνετε αυτόματα πολυμέσα HD

Published

on

Το WhatsApp παρουσίασε μια λειτουργία τον Αύγουστο που σας επιτρέπει να στέλνετε φωτογραφίες σε υψηλότερη ποιότητα, στην πλήρη ανάλυση της εικόνας. Οι χρήστες έπρεπε να επιλέξουν την καλή ανάλυση χειροκίνητα και μεμονωμένα για κάθε εικόνα, κάτι που δυσκόλευε τη διαδικασία.

Μια εξερεύνηση της έκδοσης beta του WhatsApp για Android 2.24.7.17 αποκάλυψε ότι όλες οι εικόνες και τα βίντεο θα μπορούσαν να αποσταλούν αυτόματα σε HD με μια νέα εναλλαγή Ποιότητας μεταφόρτωσης πολυμέσων στο μενού Αποθήκευση και δεδομένα.

Όταν επιλέγετε την “Τυπική ποιότητα”, ο παραλήπτης θα μεταφέρει τα μέσα σε ένα συμπιεσμένο αρχείο για ταχύτερη παράδοση, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα χαμηλότερη. Η ποιότητα HD λέγεται ότι καταλαμβάνει έξι φορές περισσότερο χώρο αρχείων και προφανώς θα είναι πιο αργή στην αποστολή.

Η εναλλαγή στην οθόνη κοινής χρήσης πολυμέσων παραμένει, επιτρέποντάς σας να στέλνετε ορισμένα αρχεία σε διαφορετική ρύθμιση ποιότητας όταν χρειάζεται.

Η δυνατότητα έχει κυκλοφορήσει σε επιλεγμένο αριθμό δοκιμαστών beta και μόλις ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα θα είναι διαθέσιμη στη σταθερή έκδοση.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Trending