Connect with us

Tech

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για «καθαρές» μετακινήσεις

Published

on

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μοντέλα που εξοπλίζονται με κυψέλες καυσίμου θα συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών του CO2.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν και τις κυψέλες καυσίμου για να ενισχύσουν την προσπάθεια να περιορισθούν οι εκπομπές των επικίνδυνων ρύπων από τα αυτοκίνητα.

Οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να χαρακτηριστούν σαν κέντρα ενός συστήματος το οποίο χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Αναλαμβάνουν τη μετατροπή του καυσίμου σε χρήσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Η έννοια της κατάλυσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία μιας κυψέλης καυσίμου. Η κυψέλη καυσίμου αποτελείται από ένα μηχανισμό για μετατροπή του υδρογόνου και οξυγόνου σε νερό, παράγοντας ταυτόχρονα με τη διαδικασία αυτή, ηλεκτρισμό και θερμότητα. Ο ηλεκτρισμός παράγεται με τη μορφή συνεχούς ρεύματος. Η πρώτη κυψέλη φτιάχτηκε από τον Sir Γουίλιαμ Γκρόουβ, το 1839. Ωστόσο η συστηματική έρευνα πάνω σε αυτές άρχισε μόλις τη δεκαετία του 1960, όταν η NASA χρησιμοποίησε κυψέλες καυσίμου στα διαστημικά σκάφη των προγραμμάτων Τζέμινι και Απόλλων ως φθηνότερη λύση από την ηλιακή ενέργεια.

Το πρόγραμμα εξέλιξης των κυψελών καυσίμου που αποτελούν την πηγή ενέργειας των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων περιλαμβάνει και δοκιμές σε ακραίες συνθήκες.

Τα οχήματα του πιλοτικού στόλου της BMW iX5 Hydrogen, δοκιμάστηκαν και σε υψηλές θερμοκρασίες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το σύστημα κίνησης κυψέλων καυσίμου του αυτοκινήτου απέδωσε ακόμη και σε θερμοκρασίες που έφτασαν τους 45°C, σε άμμο και σκόνη, καθώς και σε μεταβαλλόμενες κλίσεις και σημαντικές διακυμάνσεις της υγρασίας.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου, οι δύο δεξαμενές υδρογόνου, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία ισχύος συνεργάστηκαν με την κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος επιδεικνύοντας υψηλή απόδοση.

Οχήματα από τον πιλοτικό στόλο δοκιμάζονται σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή. Στόχος είναι να τονιστεί η καθημερινή χρηστικότητα των οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο και, πέραν αυτού, να αποκτηθούν σημαντικές γνώσεις για την ανάπτυξη ενός πιθανού μοντέλου ευρείας παραγωγής.

Το BMW Group χρησιμοποιεί τον πιλοτικό στόλο για να παρέχει υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο για την ανάπτυξη μιας υποδομής ανεφοδιασμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί υιοθετώντας τεχνολογία ανεφοδιασμού υπό πίεση 700 bar σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων – από επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά van μέχρι λεωφορεία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι συνέργειες μεταξύ των διαφόρων τομέων εφαρμογής προσφέρουν επίσης σημαντικό πεδίο για τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου προμηθευτών στην τεχνολογία υδρογόνου και τη μείωση του κόστους.

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων και τις σύντομες στάσεις ανεφοδιασμού με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Διαθέτει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που παράγει ισχύ 125 kW/170 ίππων και μια ενσωματωμένη μονάδα κίνησης που χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς (ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι συγκεντρωμένα σε ένα συμπαγές περίβλημα). Η ισχύς του συνολικού συστήματος κίνησης είναι 295 kW / 401 ίπποι. Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υπό πίεση 700 bar, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Μαζί, αυτές οι δεξαμενές μπορούν να χωρέσουν περίπου έξι κιλά υδρογόνου, προσφέροντας στην BMW iX5 Hydrogen αυτονομία 504 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Δοκιμές έγιναν και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η BMW iX5 Hydrogen υποβλήθηκε σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog, στη Β. Σουηδία.

Με τις δοκιμές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, το BMW Group προάγει τη διαδικασία εξέλιξης της BMW iX5 Hydrogen.

Σε αυτές τις δοκιμές στον πάγο και το χιόνι γύρω από το Arjeplog, η BMW iX5 Hydrogen σε αυτές τις ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει καθημερινή χρηστικότητα εφάμιλλη με ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πλήρης ισχύς του συστήματος είναι άμεσα διαθέσιμη. Ακόμα και σε αυτές τις παγωμένες συνθήκες, το σύστημα κίνησης εξακολουθεί να είναι πλήρως λειτουργικό σε ένα ευρύ φάσμα. Ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόνο από τρία έως τέσσερα λεπτά, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα.

Η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού σεντάν κυψελών καυσίμου υδρογόνου Toyota Mirai φέρει πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, με σημαντικές μειώσεις στο μέγεθος και το βάρος όλων των κύριων εξαρτημάτων. Η νέα πλατφόρμα και το ανασυσκευασμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης επιτρέπουν την προσθήκη τρίτης δεξαμενής καυσίμου υδρογόνου, συμβάλλοντας στην αύξηση της αυτονομίας του αυτοκινήτου κατά 30% σε περίπου 650 χλμ. Εύκολος ανεφοδιασμός σε πέντε λεπτά ή λιγότερο.

Η νέα μονάδα κυψελών καυσίμου και ο μετατροπέας ισχύος κυψελών καυσίμου (FCPC) έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με την πλατφόρμα GA-L. Οι σχεδιαστές μπόρεσαν να ενώσουν όλα τα στοιχεία στο πλαίσιο της μονάδας κυψελών καυσίμου (συμπεριλαμβανομένων των αντλιών νερού, του intercooler, του κλιματισμού και των αεροσυμπιεστών και της αντλίας ανακυκλοφορίας υδρογόνου) με κάθε μέρος να γίνεται μικρότερο και ελαφρύτερο, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την απόδοση. Οι βελτιώσεις συσκευασίας έχουν καταστήσει δυνατή τη μετεγκατάσταση της στοίβας FC στο μπροστινό διαμέρισμα του Mirai (Engine Bay), συμβάλλοντας στην πραγματοποίηση των οφέλη ενός βέλτιστου 50:50 μπροστά: ισορροπία πίσω βάρους. Στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, η μονάδα ήταν κάτω από το μπροστινό κάθισμα.

Η μονάδα κυψελών καυσίμου έχει μέγιστη ισχύ 174 ίππους/128 kW. Η απόδοση με κρύο καιρό έχει βελτιωθεί με την εκκίνηση πλέον δυνατή σε θερμοκρασίες από -30˚C.

Πηγή: www.insider.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tech

Η Apple θα ενισχύει τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης με διακομιστές M2 Ultra

Published

on

Η Apple σχεδιάζει να τροφοδοτήσει ορισμένες από τις επερχόμενες λειτουργίες του iOS 18 με κέντρα δεδομένων που χρησιμοποιούν διακομιστές εξοπλισμένους με τα τσιπ πυριτίου της, σύμφωνα με τον Mark Gurman του Bloomberg.

Τα τσιπ M2 Ultra θα βρίσκονται πίσω από μερικές από τις πιο προηγμένες εργασίες τεχνητής νοημοσύνης που έχουν προγραμματιστεί από τη φετινή χρονιά. Η Apple φέρεται να επιτάχυνε τα σχέδια δημιουργίας διακομιστών της ως απάντηση στη δημοτικότητα του ChatGPT και άλλων προϊόντων τεχνητής νοημοσύνης και οι μελλοντικοί διακομιστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τσιπ M4 επόμενης γενιάς.

Ενώ ορισμένες εργασίες θα εκτελούνται on device, πιο εντατικές εργασίες όπως η δημιουργία εικόνων και η σύνοψη άρθρων θα απαιτούν σύνδεση στο cloud. Μια πιο ισχυρή έκδοση του Siri θα χρειαζόταν επίσης διακομιστές που βασίζονται σε cloud. Το απόρρητο απασχολεί εδώ και καιρό την Apple, αλλά η ομάδα που εργάζεται στους διακομιστές λέει ότι τα τσιπ της Apple θα προστατεύουν εγγενώς το απόρρητο των χρηστών.

Ο Gurman έχει υποστηρίξει ότι όλες οι ερχόμενες λειτουργίες του iOS 18 θα τρέχουν on device, αλλά φαίνεται ότι ορισμένες δυνατότητες που έρχονται φέτος θα χρησιμοποιούν στην πραγματικότητα διακομιστές cloud. Η Apple σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τους δικούς της διακομιστές προς το παρόν, αλλά στο μέλλον, ενδέχεται να βασίζεται και σε διακομιστές άλλων εταιρειών.

Πηγη: www.techblog.gr

Continue Reading

Tech

ChatGPT: Η OpenAI ετοιμάζεται να ενσωματώσει λειτουργία αναζήτησης στο chatbot

Published

on

H OpenAI φέρεται να ετοιμάζει μια λειτουργία αναζήτησης για το ChatGPT που θα μπορούσε να μετατρέψει το chatbot σε μια ουσιαστική εναλλακτική λύση στο Google Search.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία αναπτύσσει αυτήν τη στιγμή τη δυνατότητα, η οποία μπορεί να ψάξει στον ιστό για απαντήσεις στα ερωτήματά σας και να σας παρουσιάσει τα αποτελέσματα με παραπομπές στις πηγές τους. Το ChatGPT θα μπορούσε να λάβει πληροφορίες από τη Wikipedia ή από blog posts, για παράδειγμα, και να συνδέσει τις αρχικές τους σελίδες όταν του κάνετε μια σχετική ερώτηση.

Το Bloomberg επισημαίνει ότι σε μια έκδοση της πειραματικής λειτουργίας αναζήτησης, το ChatGPT μπορεί να σας εμφανίσει εικόνες μαζί με γραπτές απαντήσεις όποτε είναι σχετικές. Για παράδειγμα, εάν το chatbot θεωρεί ότι οι εικονογραφημένες οδηγίες ή τα διαγράμματα είναι χρήσιμα για μια έρευνα, όπως “πώς να αλλάξετε ένα πόμολο πόρτας” ή “πώς να καθαρίσετε ένα AC τύπου split”, τότε θα μπορούσε να τα συμπεριλάβει στις απαντήσεις του.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, το ChatGPT μπορεί ήδη να κάνει αναζητήσεις για πελάτες με συνδρομή επί πληρωμή, αλλά είναι πιθανό να δώσει λανθασμένες απαντήσεις ή απαντήσεις με εσφαλμένες αναφορές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο χρήστης DataChaz στο X, ανέφερε ότι η OpenAI είχε δημιουργήσει έναν νέο υποτομέα με τη διεύθυνση search.chatgpt.com, ωστόσο αυτή πλέον δεν μπορεί να βρεθεί.

Αν και το εγχείρημα δεν έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία, μοιάζει το επόμενο λογικό βήμα προκειμένου να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό το ChatGPT, απέναντι σε αντιπάλους όπως η Google αλλά και η Perplexity, μια startup αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, χάρη στη μηχανή αναζήτησής της με τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιεί το Rabbit για να απαντήσει σε ερωτήματα που γίνονται μέσω της συσκευής R1.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Tech

Μετά από 14 ολόκληρα χρόνια τα iPad θα αποκτήσουν Αριθμομηχανή

Published

on

Η Apple, 14 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του iPad, σχεδιάζει επιτέλους μια εφαρμογή Αριθμομηχανής για το tablet με το iPadOS 18.

Το iPadOS 18 θα περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη εφαρμογή Αριθμομηχανής για όλα τα μοντέλα iPad που είναι συμβατά με την ενημέρωση λογισμικού, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί κατά την έναρξη του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών της Apple WWDC στις 10 Ιουνίου.

Το AppleInsider την περασμένη εβδομάδα ανέφερε ότι το macOS 15 θα διαθέτει μια ανανεωμένη εφαρμογή Αριθμομηχανή με παράθυρο με δυνατότητα αλλαγής μεγέθους, ενσωμάτωση με την εφαρμογή Notes, μια πλαϊνή γραμμή που παραθέτει τους πρόσφατους υπολογισμούς και πολλά άλλα. Πιθανότατα αυτή η ενημερωμένη εφαρμογή Mac να βασίζεται στη νέα εφαρμογή iPad.

Η έλλειψη επίσημης εφαρμογής Αριθμομηχανής στο iPad αποτελεί ανέκδοτο μεταξύ των χρηστών δεδομένου ότι είναι ένα τόσο βασικό εργαλείο. Στο μεταξύ, οι χρήστες iPad πρέπει να βασίζονται σε εφαρμογές αριθμομηχανής τρίτων στο App Store, όπως το PCalc και το Calcbot.

Τον Ιούνιο του 2020, ο επικεφαλής μηχανικής λογισμικού της Apple Craig Federighi δήλωσε ότι η εταιρεία απλώς «δεν είχε καταφέρει να κυκλοφορήσει μια «εξαιρετική» εφαρμογή αριθμομηχανής για το iPad. «Μπορεί να έρθει εκείνη η μέρα», πρόσθεσε.

Η πρώτη beta του iPadOS 18 αναμένεται να κυκλοφορήσει αμέσως μετά την κεντρική ομιλία του WWDC και η ενημέρωση αναμένεται να γίνει διαθέσιμη ευρέως τον Σεπτέμβριο.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Trending