Connect with us

Social Media

Γιατί το Instagram μας κάνει κακούς τουρίστες

Published

on

Τα ταξίδια επέστρεψαν δυναμικά το καλοκαίρι που μας πέρασε, το ίδιο και η κακή συμπεριφορά των τουριστών.

Οι δημοφιλείς προορισμοί έχουν καταγράψει αύξηση δυσάρεστων περιστατικών με τουρίστες τα τελευταία χρόνια. Τα τρία κρούσματα βανδαλισμού στο Κολοσσαίο μέσα σε έναν μήνα δείχνουν ότι η συμπεριφορά έχει επιδεινωθεί ακόμη και σε μέρη που σπάνια είχαν προβλήματα στο παρελθόν.

Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις κατακριτέες πράξεις; Μια απάντηση είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με το Instagram και το TikTok είναι εύκολο πλέον να βρει κανείς εστιατόρια – «κρυμμένα διαμάντια» και να ανακαλύψει νέους προορισμούς για να βάλει στη λίστα με τα μέρη που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθεί στη ζωή του. Αλλά αυτός ο εκδημοκρατισμός των ταξιδιών έχει και άλλες συνέπειες.

Επειδή οι άνθρωποι στα social media βλέπουν πρόσωπα από το οικείο περιβάλλον τους να ταξιδεύουν σε μια εξωτική τοποθεσία, υποθέτουν (συνειδητά ή όχι) ότι η συμπεριφορά που συνήθως έχουν στο οικείο περιβάλλον είναι επίσης αποδεκτή σε αυτόν τον προορισμό διακοπών.

Σύμφωνα με το φαινόμενο της κοινωνικής απόδειξης (ή πληροφοριακής κοινωνικής επιρροής), κοιτάμε τις συμπεριφορές των άλλων για να καθορίσουμε τις δικές μας πράξεις. Οι άνθρωποι είναι πιθανό να συμπεριφέρονται πιο ηδονιστικά όταν βρίσκονται σε διακοπές. Και η κακή συμπεριφορά στα social media μπορεί να προκαλέσει ένα ντόμινο κακής συμπεριφοράς.

Επιπλέον, επειδή οι τουρίστες συχνά βρίσκονται προστατευμένοι σε ξενοδοχεία και θέρετρα μακριά από τις τοπικές κοινότητες, μπορεί (λανθασμένα) να πιστεύουν ότι το ταξίδι σε ένα μέρος μακριά από το σπίτι τους είναι μια ευκαιρία για κακή συμπεριφορά χωρίς συνέπειες. Υποτιμούν ή αγνοούν την επίδραση που μπορεί να έχουν οι πράξεις τους στους ντόπιους ή στην οικονομία.

Η επίδραση του Instagram

Όταν οι άνθρωποι ταξιδεύουν σε ένα όμορφο μέρος, ο πειρασμός να δημοσιεύσουν φωτογραφίες και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μεγάλος. Όμως αυτό δημιουργεί έναν κύκλο που συμβάλλει σε πιο εγωιστικά ταξίδια.

Πρώτον, οι τουρίστες βλέπουν τους φίλους τους να δημοσιεύουν φωτογραφίες από ένα μέρος (το οποίο αποκαλύπτουν τα geotags). Στη συνέχεια, θέλουν να επισκεφθούν τα ίδια μέρη και να βγάλουν τις ίδιες φωτογραφίες με τους εαυτούς τους εκεί. Και τελικά τις δημοσιεύουν στα ίδια κοινωνικά δίκτυα όπου είδαν τις αρχικές φωτογραφίες.

Το να μπορεί κάποιος να ταξιδεύει στα ίδια μέρη με τον κοινωνικό του περίγυρο και να δημοσιεύει τις αποδείξεις, είναι μια μορφή κοινωνικού στάτους. Αυτό όμως σημαίνει ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ταξιδιώτες θα αφιερώσουν περισσότερο χρόνο και ενέργεια στη δημιουργία περιεχομένου από ό,τι στην εξερεύνηση, την ανακάλυψη ή το σεβασμό στα τοπικά έθιμα.

Μέτρα κατά του «κακού τουρισμού»

Το Μπαλί είναι ένας προορισμός γνωστός για τον «τουρισμό των social media». Το φωτογενές νησί αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης για τους influencers.

Ως απάντηση στην κακή συμπεριφορά των τουριστών, το Μπαλί εισήγαγε νέες κατευθυντήριες γραμμές για τους επισκέπτες τον περασμένο Ιούνιο. Αυτές περιλαμβάνουν κανόνες σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά στους ιερούς ναούς, γενικότερα σε όλο το νησί και απέναντι στους ντόπιους, καθώς και το σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος.

Οι τουρίστες χρειάζονται πλέον άδεια για την ενοικίαση μοτοσικλετών και δεν μπορούν να πατήσουν το πόδι τους σε κανένα βουνό ή ηφαίστειο στο Μπαλί λόγω του ιερού χαρακτήρα τους. Επίσης οι ταξιδιώτες πρέπει να διαμένουν μόνο σε καταχωρημένα ξενοδοχεία και βίλες (πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες Airbnb). Το Μπαλί έχει συστήσει μια ειδική «ομάδα δράσης τουρισμού» για την επιβολή των περιορισμών, μέσω επιδρομών και ερευνών, αν χρειαστεί.

Μια από τις οδηγίες ορίζει ότι δεν πρέπει να ενεργείτε επιθετικά ή να χρησιμοποιείτε σκληρές λέξεις προς τους ντόπιους, τους κυβερνητικούς αξιωματούχους ή άλλους τουρίστες τόσο κατά την παραμονή σας στο Μπαλί όσο και στο διαδίκτυο. Κάτι που επιβεβαιώνει το ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος του προβλήματος όταν πρόκειται για κακή συμπεριφορά των τουριστών.

Άλλοι προορισμοί έχουν λάβει παρόμοια μέτρα. Η Ισλανδία, η Χαβάη, το Παλάου, η Νέα Ζηλανδία, η Κόστα Ρίκα και άλλοι έχουν θεσπίσει δεσμεύσεις για την τήρηση των τοπικών νόμων και εθίμων από τους επισκέπτες. Καμπάνιες όπως οι «No Drama» της Ελβετίας, «See Vienna – not #Vienna» της Αυστρίας, «Be more like a Finn» της Φινλανδίας και «How to Amsterdam» της Ολλανδίας στοχεύουν στην προσέλκυση τουριστών με καλή συμπεριφορά.

Πηγή: cnn.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media

Threads: Θα μπορείς να κάνεις cross-post φωτογραφίες από το Instagram

Published

on

H Μeta προσπαθεί να αυξήσει το loyalty στα Threads χρησιμοποιώντας το Instagram, καθώς δοκιμάζει τη δυνατότητα να κάνεις cross-post φωτογραφίες.

Πιο συγκεκριμένα, θέλει να επιτρέψει στο χρήστη να δημοσιεύει τη φωτογραφία που ανεβάζει στο Instagram και στα Threads.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό θα είναι προαιρετικό, αν και οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να κοινοποιούνται αυτόματα όλες οι νέες αναρτήσεις φωτογραφιών και στον λογαριασμό τους στα Threads.

Η Meta δοκιμάζει μια σειρά από λειτουργίες για να ενισχύσει την ανάπτυξη των Threads, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει 150 εκατομμύρια χρήστες. Η εταιρεία έχει επίσης πειραματιστεί με το cross-post από το Facebook στα Threads και προωθεί αναρτήσεις Threads απευθείας στις ροές Facebook και Instagram, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν την εφαρμογή.

Aκόμα, η Meta προσφέρει μπόνους σε δημιουργούς με αντάλλαγμα αναρτήσεις υψηλής απόδοσης στα Threads, προκείμενου να τους κάνει πιο ενεργούς στην πλατφόρμα.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

TikTok: Πέρασε νομοσχέδιο στις ΗΠΑ που ίσως το απαγορεύσει μέσα σε ένα χρόνο

Published

on

Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε νέο νομοσχέδιο που ενδεχομένως να απαγορεύσει την κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok.

Αυτό σημαίνει ότι η ByteDance καλείται να πουλήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια αμερικανική εταιρεία εντός ενός έτους αντί για έξι μήνες αλλιώς θα απαγορευτεί από το Apple App Store και το Google Play Store.

Το TikTok δημοσίευσε νωρίτερα μια δήλωση στο X, λέγοντας ότι η απαγόρευση «θα καταπατήσει τα δικαιώματα της ελευθερίας του λόγου 170 εκατομμυρίων Αμερικανών, θα καταστρέψει 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις και θα κλείσει μια πλατφόρμα που συνεισφέρει 24 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία των ΗΠΑ, ετησίως».

Αυτή η δήλωση, ωστόσο, δε συγκίνησε κανέναν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων και το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με ακόμη μεγαλύτερη υποστήριξη από τον περασμένο μήνα, με ψήφους 360-58. Ο εκπρόσωπος των Ρεπουμπλικανών του Τέξας Μάικλ ΜακΚόλ, ο συντάκτης του νομοσχεδίου, είπε ότι θα προστατεύσει τους Αμερικανούς και ιδιαίτερα τα παιδιά της Αμερικής από την «κακοήθη επιρροή της κινεζικής προπαγάνδας».

Το νομοσχέδιο αναμένεται να περάσει από ψηφοφορία στο Κογκρέσο και μόλις γίνει, θα εναπόκειται στον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να το υπογράψει σε νόμο. Αλλά αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς έχει ήδη δηλώσει ότι θα το κάνει. Μόλις συμβεί αυτό, η ByteDance, ο ιδιοκτήτης του TikTok, έχει στη διάθεσή του δώδεκα μήνες για να βρει έναν αγοραστή στις ΗΠΑ για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλιώς θα αντιμετωπίσει απαγόρευση.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Social Media

WhatsApp: Νέα γραμμή πλοήγησης στο κάτω μέρος της οθόνης

Published

on

Οι χρήστες WhatsApp από Android θα αποκτήσουν μια νέα γραμμή πλοήγησης στο κάτω μέρος της οθόνης, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει την παλιά στο επάνω μέρος που είχε τέσσερις καρτέλες για Κοινότητες, Συζητήσεις, Κατάσταση και Κλήσεις.

Ο νέος σχεδιασμός της κάτω γραμμής θα πρέπει να επιτρέπει την πιο απλή πλοήγηση μέσω της εφαρμογής, καθιστώντας την πιο γρήγορη πρόσβαση σε νέα μηνύματα και άλλες λειτουργίες. Φέρεται να διευκολύνει τον αντίχειρα και να είναι πιο εύκολη στη χρήση, ενώ διατηρεί τις τέσσερις ενότητες. Ωστόσο, η σειρά τους έχει αλλάξει και η Κατάσταση ονομάζεται πλέον “Ενημερώσεις”. Επιπλέον, και οι τέσσερις ενότητες έχουν πλέον εικονίδια. Παλαιότερα, μόνο η καρτέλα Κοινότητες είχε εικονίδιο. Η παλιά σειρά, επίσης, ήταν πράσινη, ενώ η καινούργια λευκή.

Το WhatsApp είπε ότι «μετακίνησε ορισμένα πράγματα για να διευκολύνει την πρόσβαση σε αυτό που χρειάζεστε, όταν το χρειάζεστε». Μπορείτε ακόμα να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των τεσσάρων ενοτήτων σύροντας προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά στην οθόνη, αλλά εάν θέλετε να ανοίξετε μια μη γειτονική καρτέλα, δεν χρειάζεται να τεντώσετε τον αντίχειρά σας στο επάνω μέρος της οθόνης. Η γραμμή πλοήγησης είναι πλέον πιο κοντά στον αντίχειρα, επιτρέποντάς σας να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των καρτελών κάνοντας κλικ στα εικονίδια τους.

Η εφαρμογή κυκλοφορεί τη νέα της εμφάνιση στους χρήστες της σε όλο τον κόσμο. Εάν δεν την έχετε λάβει ακόμα, ενημερώστε την εφαρμογή WhatsApp στη συσκευή σας Android στην πιο πρόσφατη έκδοση από το Google Play Store.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Trending