Connect with us

Tech

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για «καθαρές» μετακινήσεις

Published

on

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μοντέλα που εξοπλίζονται με κυψέλες καυσίμου θα συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών του CO2.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν και τις κυψέλες καυσίμου για να ενισχύσουν την προσπάθεια να περιορισθούν οι εκπομπές των επικίνδυνων ρύπων από τα αυτοκίνητα.

Οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να χαρακτηριστούν σαν κέντρα ενός συστήματος το οποίο χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Αναλαμβάνουν τη μετατροπή του καυσίμου σε χρήσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Η έννοια της κατάλυσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία μιας κυψέλης καυσίμου. Η κυψέλη καυσίμου αποτελείται από ένα μηχανισμό για μετατροπή του υδρογόνου και οξυγόνου σε νερό, παράγοντας ταυτόχρονα με τη διαδικασία αυτή, ηλεκτρισμό και θερμότητα. Ο ηλεκτρισμός παράγεται με τη μορφή συνεχούς ρεύματος. Η πρώτη κυψέλη φτιάχτηκε από τον Sir Γουίλιαμ Γκρόουβ, το 1839. Ωστόσο η συστηματική έρευνα πάνω σε αυτές άρχισε μόλις τη δεκαετία του 1960, όταν η NASA χρησιμοποίησε κυψέλες καυσίμου στα διαστημικά σκάφη των προγραμμάτων Τζέμινι και Απόλλων ως φθηνότερη λύση από την ηλιακή ενέργεια.

Το πρόγραμμα εξέλιξης των κυψελών καυσίμου που αποτελούν την πηγή ενέργειας των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων περιλαμβάνει και δοκιμές σε ακραίες συνθήκες.

Τα οχήματα του πιλοτικού στόλου της BMW iX5 Hydrogen, δοκιμάστηκαν και σε υψηλές θερμοκρασίες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το σύστημα κίνησης κυψέλων καυσίμου του αυτοκινήτου απέδωσε ακόμη και σε θερμοκρασίες που έφτασαν τους 45°C, σε άμμο και σκόνη, καθώς και σε μεταβαλλόμενες κλίσεις και σημαντικές διακυμάνσεις της υγρασίας.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου, οι δύο δεξαμενές υδρογόνου, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία ισχύος συνεργάστηκαν με την κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος επιδεικνύοντας υψηλή απόδοση.

Οχήματα από τον πιλοτικό στόλο δοκιμάζονται σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή. Στόχος είναι να τονιστεί η καθημερινή χρηστικότητα των οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο και, πέραν αυτού, να αποκτηθούν σημαντικές γνώσεις για την ανάπτυξη ενός πιθανού μοντέλου ευρείας παραγωγής.

Το BMW Group χρησιμοποιεί τον πιλοτικό στόλο για να παρέχει υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο για την ανάπτυξη μιας υποδομής ανεφοδιασμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί υιοθετώντας τεχνολογία ανεφοδιασμού υπό πίεση 700 bar σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων – από επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά van μέχρι λεωφορεία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι συνέργειες μεταξύ των διαφόρων τομέων εφαρμογής προσφέρουν επίσης σημαντικό πεδίο για τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου προμηθευτών στην τεχνολογία υδρογόνου και τη μείωση του κόστους.

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων και τις σύντομες στάσεις ανεφοδιασμού με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Διαθέτει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που παράγει ισχύ 125 kW/170 ίππων και μια ενσωματωμένη μονάδα κίνησης που χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς (ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι συγκεντρωμένα σε ένα συμπαγές περίβλημα). Η ισχύς του συνολικού συστήματος κίνησης είναι 295 kW / 401 ίπποι. Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υπό πίεση 700 bar, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Μαζί, αυτές οι δεξαμενές μπορούν να χωρέσουν περίπου έξι κιλά υδρογόνου, προσφέροντας στην BMW iX5 Hydrogen αυτονομία 504 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Δοκιμές έγιναν και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η BMW iX5 Hydrogen υποβλήθηκε σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog, στη Β. Σουηδία.

Με τις δοκιμές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, το BMW Group προάγει τη διαδικασία εξέλιξης της BMW iX5 Hydrogen.

Σε αυτές τις δοκιμές στον πάγο και το χιόνι γύρω από το Arjeplog, η BMW iX5 Hydrogen σε αυτές τις ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει καθημερινή χρηστικότητα εφάμιλλη με ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πλήρης ισχύς του συστήματος είναι άμεσα διαθέσιμη. Ακόμα και σε αυτές τις παγωμένες συνθήκες, το σύστημα κίνησης εξακολουθεί να είναι πλήρως λειτουργικό σε ένα ευρύ φάσμα. Ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόνο από τρία έως τέσσερα λεπτά, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα.

Η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού σεντάν κυψελών καυσίμου υδρογόνου Toyota Mirai φέρει πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, με σημαντικές μειώσεις στο μέγεθος και το βάρος όλων των κύριων εξαρτημάτων. Η νέα πλατφόρμα και το ανασυσκευασμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης επιτρέπουν την προσθήκη τρίτης δεξαμενής καυσίμου υδρογόνου, συμβάλλοντας στην αύξηση της αυτονομίας του αυτοκινήτου κατά 30% σε περίπου 650 χλμ. Εύκολος ανεφοδιασμός σε πέντε λεπτά ή λιγότερο.

Η νέα μονάδα κυψελών καυσίμου και ο μετατροπέας ισχύος κυψελών καυσίμου (FCPC) έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με την πλατφόρμα GA-L. Οι σχεδιαστές μπόρεσαν να ενώσουν όλα τα στοιχεία στο πλαίσιο της μονάδας κυψελών καυσίμου (συμπεριλαμβανομένων των αντλιών νερού, του intercooler, του κλιματισμού και των αεροσυμπιεστών και της αντλίας ανακυκλοφορίας υδρογόνου) με κάθε μέρος να γίνεται μικρότερο και ελαφρύτερο, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την απόδοση. Οι βελτιώσεις συσκευασίας έχουν καταστήσει δυνατή τη μετεγκατάσταση της στοίβας FC στο μπροστινό διαμέρισμα του Mirai (Engine Bay), συμβάλλοντας στην πραγματοποίηση των οφέλη ενός βέλτιστου 50:50 μπροστά: ισορροπία πίσω βάρους. Στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, η μονάδα ήταν κάτω από το μπροστινό κάθισμα.

Η μονάδα κυψελών καυσίμου έχει μέγιστη ισχύ 174 ίππους/128 kW. Η απόδοση με κρύο καιρό έχει βελτιωθεί με την εκκίνηση πλέον δυνατή σε θερμοκρασίες από -30˚C.

Πηγή: www.insider.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tech

Μετά από 14 ολόκληρα χρόνια τα iPad θα αποκτήσουν Αριθμομηχανή

Published

on

Η Apple, 14 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του iPad, σχεδιάζει επιτέλους μια εφαρμογή Αριθμομηχανής για το tablet με το iPadOS 18.

Το iPadOS 18 θα περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη εφαρμογή Αριθμομηχανής για όλα τα μοντέλα iPad που είναι συμβατά με την ενημέρωση λογισμικού, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί κατά την έναρξη του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών της Apple WWDC στις 10 Ιουνίου.

Το AppleInsider την περασμένη εβδομάδα ανέφερε ότι το macOS 15 θα διαθέτει μια ανανεωμένη εφαρμογή Αριθμομηχανή με παράθυρο με δυνατότητα αλλαγής μεγέθους, ενσωμάτωση με την εφαρμογή Notes, μια πλαϊνή γραμμή που παραθέτει τους πρόσφατους υπολογισμούς και πολλά άλλα. Πιθανότατα αυτή η ενημερωμένη εφαρμογή Mac να βασίζεται στη νέα εφαρμογή iPad.

Η έλλειψη επίσημης εφαρμογής Αριθμομηχανής στο iPad αποτελεί ανέκδοτο μεταξύ των χρηστών δεδομένου ότι είναι ένα τόσο βασικό εργαλείο. Στο μεταξύ, οι χρήστες iPad πρέπει να βασίζονται σε εφαρμογές αριθμομηχανής τρίτων στο App Store, όπως το PCalc και το Calcbot.

Τον Ιούνιο του 2020, ο επικεφαλής μηχανικής λογισμικού της Apple Craig Federighi δήλωσε ότι η εταιρεία απλώς «δεν είχε καταφέρει να κυκλοφορήσει μια «εξαιρετική» εφαρμογή αριθμομηχανής για το iPad. «Μπορεί να έρθει εκείνη η μέρα», πρόσθεσε.

Η πρώτη beta του iPadOS 18 αναμένεται να κυκλοφορήσει αμέσως μετά την κεντρική ομιλία του WWDC και η ενημέρωση αναμένεται να γίνει διαθέσιμη ευρέως τον Σεπτέμβριο.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Tech

TikTok: Ετοιμάζεται να ανταγωνιστεί το Instagram με την εφαρμογή Notes για φωτογραφίες

Published

on

To ΤikTok ετοιμάζεται να ανταγωνιστεί ευθέως το Instagram με μια νέα εφαρμογή για φωτογραφίες που, όπως διέρρευσε, θα λέγεται Notes.

Η εταιρεία είπε ότι εργάζεται σε έναν «αφιερωμένο χώρο» για εικόνες και κείμενο και ορισμένοι χρήστες έχουν λάβει ειδοποιήσεις ότι οι αναρτήσεις φωτογραφιών τους θα κοινοποιηθούν σε μια νέα εφαρμογή “TikTok Notes”, εκτός εάν εξαιρεθούν.

Αυτά ουσιαστικά είναι τα αντίποινα από πλευράς TikTok, καθώς το Instagram είχε μιμηθεί πρώτα τη δική του εφαρμογή εισάγοντας τα Reels.

«Το φαινόμενο της αντιγραφής κυριαρχεί στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», είπε στο BBC ο Μάικ Προυλξ, διευθυντής ερευνών στην εταιρεία ανάλυσης Forrester. Όταν γίνει καλά, οι λειτουργίες copycat «αποδίδουν», πρόσθεσε, δίνοντας το παράδειγμα του Instagram που αντέγραψε το Snapchat με τη λειτουργία «Stories».

Ωστόσο, επεσήμανε ότι μια παρόμοια κίνηση από το Twitter κατέληξε σε αποτυχία, οπότε δεν υπάρχει εγγύηση επιτυχίας.

Η TikTok λέει ότι δεν έχει οριστικοποιήσει τη σχεδίαση της εφαρμογής Notes, ούτε έχει επιβεβαιώσει μια ημερομηνία κυκλοφορίας.

Ωστόσο, οι ειδοποιήσεις που έλαβαν ορισμένοι χρήστες υποδηλώνουν ότι η εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν ή να μοιράζονται αναρτήσεις φωτογραφιών – οι οποίες είναι επί του παρόντος μια λειτουργία της εφαρμογής TikTok και επιτρέπουν στους χρήστες να δημοσιεύουν μια σειρά εικόνων με ήχους και φίλτρα.

Έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για την εταιρεία, με την ψήφιση νομοθεσίας των ΗΠΑ που θα μπορούσε να απαγορεύσει το TikTok, εκτός εάν ο Κινέζος ιδιοκτήτης του το πουλήσει εντός έξι μηνών από την ψήφιση του νόμου.

Πηγή: www.techblog.gr

Continue Reading

Tech

Elon Musk: Η AI θα γίνει πιο έξυπνη από τον εξυπνότερο άνθρωπο το 2025

Published

on

Μιλώντας σε μία συνέντευξη στο X Spaces, ο Elon Musk προέβλεψε πως η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει σε μία AI η οποία θα είναι εξυπνότερη από τον εξυπνότερο άνθρωπο στον κόσμο, μέχρι το 2025 ή το αργότερο μέχρι το 2026.

Αν ορίσεις την AGI (γενική τεχνητή νοημοσύνη) ως εξυπνότερη από τον εξυπνότερο άνθρωπο, τότε πιστεύω πως θα έρθει του χρόνου ή μέσα σε δύο χρόνια. Η AI είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τεχνολογία κάθε είδους που έχω δει…και έχω δει αρκετή τεχνολογία. Το AI hardware και οι υπολογιστές που έρχονται online και είναι αποκλειστικά για AI χρήση, αυξάνονται εκθετικά κατά 10 φορές κάθε χρόνο, αν όχι κάθε 6-9 μήνες. Πολλές, πολλές καινοτομίες στο software λαμβάνουν χώρα επίσης. Πιστεύω πως θα έχουμε AI εξυπνότερη από κάθε άνθρωπο μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Το διάγραμμα ανάπτυξης των υπολογισμών της AI τα λέει όλα.

Ο Musk παραδέχτηκε πως η έλλειψη σε ανεπτυγμένα chips εμποδίζει την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Grok 2 εκπαιδεύεται με 20.000 Nvidia H100 GPUs, ενώ το τρίτο μοντέλο θα χρειαστεί 100.000 από αυτά τα chips. Ακόμα όμως κι αν λυθεί το πρόβλημα της διαθεσιμότητας των chips, η παροχή ηλεκτρισμού θα είναι το επόμενο εμπόδιο τα επόμενα δύο χρόνια.

Πηγή: www.unboxholics.com

Continue Reading

Trending